SystemF (oregistrerad) Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Grattis! hur mycket ska man sälja för att få en guldskiva då? =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Grattis! hur mycket ska man sälja för att få en guldskiva då? =) 10 000 singlar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jonasekman Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Sjukt mycket grattis! Grymt kul att folk hänger både på studio forum och på hitlistan. Och räkna med att jag lär PM:a nån låt framöver. /Jonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Att få en låt såld verkar ju vara mer om politik än låtens kvalitét. Ähum, jag får nog hålla med maxmaxmax; nog är det låtens kvalitet det handlar om. Klart det inte skadar om du är kompis med Bert Karlsson, men om din låt är kass så kommer du inte långt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Grattis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Ditt djävla as! De där pengarna hade ju jag behövt.. Jaja okej då: Grattis... Tycker inte det var schysst att skriva "Ditt jävla as", det ska vara: "Ditt förbannade jävla as"! (eventuellt kan man toppa med ett litet "jag hatar dig!") Däremot instämmer jag helt i det lilla grattiset! Tror detta kan vara en sporre för många av våra duktiga talanger på forumet. Supergrattis Danny, härligt att se din nya avatar, hoppas vi får se flera från dig med flera framöver! /® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Roffe: Förlåt, jag lovar att vara elakare framöver 🙂 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Supergrattis Danny, härligt att se din nya avatar, hoppas vi får se flera från dig med flera framöver! Jag kan lika gärna vänta några år till innan jag får en guldskiva, så tillverkarna kan rätta till sig och ge mig en rund jävel! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Gratulerar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Nej, det är jag också införstådd i. Men varför vet jag inte. Byråkratin i musikbranschen äcklar mig. Att få en låt såld verkar ju vara mer om politik än låtens kvalitét. Det stämmer ju inte. Bra låtskrivare får lätt bra kontakter på grund av att dom skriver bra poplåtar och därmed ut sin musik via etablerade artister. Det finns alltid dom som menar att "hur jävla svårt kan det va att skriva en dansbandslåt!? det kan väl alla!". Så är det inte. Det är skitsvårt. Dels krävs det ett hantverkskunnande som kan ta åratal att behärska och dels krävs det att man har känsla för både text och melodi. Man kommer inte undan i just dansbandsgenren här. Är det en dålig text eller dålig melodi så går det helt enkelt inte hem i stugorna hur intrikat formen, harmoniken eller stråkarret än råkar vara. Samma sak gäller pop, rock, jazz eller vilken genre du än ger dig in i. Å andra sidan är det lättare att få till en hyffsad jazzlåt när man kan dom traditionerna. Dels är oftast jazzmusikslyssnarna själva musiker eller väldigt musikintresserade och har lättare att uppskatta små, kanske geniala, hantverksmässiga lösningar och dels är det lätt att förlita sig på duktiga musiker. Slumpa fram några akord och melodi, jag lovar att t ex Wayne Shorter skulle få det att låta kanon. Ursäka för hijackning av tråden Danny (kunde inte riktigt hålla mig). och stort grattis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aquiesce Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 gratulerar...eller jag menar vem har inte en eller 25 guldskivor hängande hemma på vardagsrumsväggen 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perdefinition Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Herregud vad osvenska ni är! Jag vägrar tro att jantelagen inte gäller på detta forumet. Danny, du tror att du är nåt va? va?!! Varför ska bara Danny få en guldskiva? Här är ett 10-pack till alla! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Faller in i grattiskören, känner mig dock lite (Nanne Grönwall) 😆 Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusBryngelsson Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 (redigerat) Ett stort GRATTiS från mig med! Redigerat 18 januari 2005 av MagnusBryngelsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Som jag sade i fredax - skitkul för dig!! Nu sen jag träffat dig IRL verkar du schysst nog för att förtjäna det. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusikMakaren Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Grattis!!! ...jag väntar fortfarande på att få en låt inspelad av någon etablerad artist...och vem vet hur länge man får vänta...men jag har himla kul under tiden... 😆 /Jan Olof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Där ser man, shit va kul!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Härligt! Grattis!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Hö-hö-ha den äran! 😏 Kul att nån lyckas 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Grattis! Hmmm... Med tanke på hur lite singlar vanligtvis säljer, jämfört med album, så är det grymt bra. Så vad har du tjänat mest på, singeln eller albumet? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Grattis! Hmmm... Med tanke på hur lite singlar vanligtvis säljer, jämfört med album, så är det grymt bra. Så vad har du tjänat mest på, singeln eller albumet? 😳 Singeln, med tanke på att det är den som ger radiospelningar, livespelningar, tv-reklam & videos samt ringsignaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Stort grattis! Skitkul!!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MÄSTAREN Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 ÄÄÄHHH! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Astor Q (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Grattis! Kul! Fasen får man pengar för ringsignalerna oxå?!?!?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Fasen får man pengar för ringsignalerna oxå?!?!?! Klart. Jag har ju upphovsrätten på låten hur den än framförs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shoffe Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Grattis! shit vad grymmt! Nu blev man inspirerad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elton Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Grattis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
schmetfad (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Bara att gratulera. sedan kan det ju ge en sporre till andra som har låtskrivarambitioner här på forumet! Sedan att några avundsjuka "rönnbärsfilosofer" klankar ner på låtskrivare kan man nog leva med när man skrattar hela vägen till banken eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 (redigerat) Tack till svenska folket som har stöttat mig genom att köpa Brollesingeln I sådana fall ska du nog inte tacka mig 🙂 Men grattis din gamle skojjare där Redigerat 18 januari 2005 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sun li (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Supergrattis!, roligt att se en guldkalv mitt i bland oss 😱 Jag är säker på att vi alla är nyfikna på hur du tänkte när du skrev den? Var det "nu ska brolle få en hit!!" eller "hmm, det här är en skön harmoni..." Ja, jag behöver ju inte sitta här och gissa, berätta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.