Nomis (oregistrerad) Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Hej. Jag har spelat in en låt i 24/96 i Cubase SX2. Men hur gör jag för att mixa ner låten till cd-kvalité (16/44) så den går att bränna?
captain nemo (oregistrerad) Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Exakt hur det går till i Cubase vet jag inte, men i Logic skall du Bounca ner den och i den dialogen väljer du vilken frekvens och bitdjup den färdiga filen skall ha. Du kan oxå välja vilken typ av dithering som skall användas. Fråga mig inte som skillnaden, men de lärde hävdar att de låter olika. Glück auf //nemo
Coffeemidget Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Du kan ju rendera projektet i högsta möjliga och sedan pröva downsampling i andra program, e inte hundra men jag har fått för mig att de e bättre att rendera i högsta möjliga om du gör det från sequencer programmet så att den hanterar ihopgrötningen mer korrekt. Sen kan du leka med dithering också som nemo sa å se om du märker av det.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 När du exporterar så får du ju välja kvalitet/upplösning... Mycket enkelt.
Nomis (oregistrerad) Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 tack för hjälpen...det var ju inte så svårt hehe...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.