evilrocker Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 (redigerat) Tjena Finns det något billigt (nu menar jag jävligt billigt, typ några hundringar) sätt för bandmedlemmarna att tex spela in gitarridéer på datorn? Detta behöver inte vara någon vidare kvalitet utan det är bara för att utbyta idéer. Jag själv sysslar ju inte med såna billiga lösningar och har därför ingen koll alls. Men typ kunna spela in distad elgitarr på datorn (pc med windows xp, lr win 7). Redigerat 10 juni 2010 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 bandlemmarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2010 Jaaa så säger man ju... 😄 ändrade då eftersom du är så tjänslik rappen 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 Jaaa så säger man ju... 😮 ändrade då eftersom du är så tjänslik rappen 😄 on topic då programvara reaper nåt begagnat enkelt ljudkort begagnad gitarrpedal från zoom det blir inte så många pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henk2055 Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 http://www.behringer.de/EN/Products/UCG102.aspx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lejnoss Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 (redigerat) Behöver de en effektpedal i samma veva kan de ju köra på en Behringer V-amp3, kostar runt tusenlappen och går att koppla in som en enklare USB-ljudkort. Har själv en V-amp2 som är i stort sett samma förrutom denna funktion, och den är helt ok. http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=31940&artno=229045 EDIT: Och skall det bara spelas in låtidéer räcker ju vilket gratisprogram som helst, t.o.m. Audacity. Redigerat 10 juni 2010 av Lejnoss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2010 Grymt bra förslag! Tack http://www.behringer.de/EN/Products/UCG102.aspx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 Det går väl att spela in rakt in i windows? Typ, gitarr - distpedal - in i datorns mik ingång. Blir det fel nivå påsignalen? (Ger väl lite extradist i så fall 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2010 Jo fast var det inte där man började 199x..... hehe och det lät skit 😳 tror den där (usch allergi) behringern + guitar rig go (gratis) blir perfa för att utbyta idéer. Det går väl att spela in rakt in i windows? Typ, gitarr - distpedal - in i datorns mik ingång. Blir det fel nivå påsignalen? (Ger väl lite extradist i så fall 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 Annars finns gratisprogram att ladda hem som spelar in i WAV-format. Sen är det bara att lajna från antingen förstärkare eller en billig pod och rätt in i line in på det sunkiga inbyggda ljudkortet. Ljudkvaliteten blir tillräckligt bra för en låtide. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Åke Björnstad Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 (redigerat) http://www.jam.se/produkt/Ljudkort/A44183-...arr-och-mic.jam Kolla denna 995:- Iofs kostar lite mer. men låter nog bra mycket bättre. Redigerat 10 juni 2010 av Åke Björnstad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2010 Hade nog suttit fint men jag tror han (våran gitarrist) vill ha det billigaste och plinka in enkla idéer bara. Jo Åke, jag har ju lämnat in mina Gibsons hos dig flera gånger för justering och jag har en fråga. Jag har en nyinköpt Gibson LP Junior, går det att sätta ett tune-o-matic och en stopbar på den istället? Eller pajar man hela gitarren då? http://www.jam.se/produkt/Ljudkort/A44183-...arr-och-mic.jamKolla denna 995:- Iofs kostar lite mer. men låter nog bra mycket bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Åke Björnstad Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 Jag skulle nog inte göra detta om det var min gitarr. Är problemet intoneringen så finns det alternativa stall att byta till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2010 njae det är inte det som är problmet, jag är så jäkla van vid känslan av att hålla plektrumhanden på stallet bara... så det är nog bara känslan. Jag skulle nog inte göra detta om det var min gitarr. Är problemet intoneringen så finns det alternativa stall att byta till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 10 juni 2010 Dela Postat 10 juni 2010 Billigast är koppla gitarren via line in på datorn och använda minitele adapter plug ca 20:- sedan ladda ner gratis dist, effects m.m. Billigare än så blir det inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.