Jump to content
Annons

Billigt sätt att spela in gitarr

evilrocker

Recommended Posts

Tjena

Finns det något billigt (nu menar jag jävligt billigt, typ några hundringar) sätt för bandmedlemmarna att tex spela in gitarridéer på

datorn? Detta behöver inte vara någon vidare kvalitet utan det är bara för att utbyta idéer. Jag själv sysslar ju inte med

såna billiga lösningar och har därför ingen koll alls. Men typ kunna spela in distad elgitarr på datorn (pc med windows xp, lr win 7).

Redigerat av evilrocker
Dela på andra sajter

Annons
Jaaa så säger man ju... 😮 ändrade då eftersom du är så tjänslik rappen :rolleyes:

😄

on topic då

programvara reaper

nåt begagnat enkelt ljudkort

begagnad gitarrpedal från zoom

det blir inte så många pengar

Dela på andra sajter

Behöver de en effektpedal i samma veva kan de ju köra på en Behringer V-amp3, kostar runt tusenlappen och går att koppla in som en enklare USB-ljudkort. Har själv en V-amp2 som är i stort sett samma förrutom denna funktion, och den är helt ok.

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=31940&artno=229045

EDIT: Och skall det bara spelas in låtidéer räcker ju vilket gratisprogram som helst, t.o.m. Audacity.

Redigerat av Lejnoss
Dela på andra sajter

Jo fast var det inte där man började 199x..... hehe och det lät skit 😳 tror den där (usch allergi) behringern + guitar rig go (gratis)

blir perfa för att utbyta idéer.

Det går väl att spela in rakt in i windows? Typ, gitarr - distpedal - in i datorns mik ingång. Blir det fel nivå påsignalen? (Ger väl lite extradist i så fall 🙂
Dela på andra sajter

Annars finns gratisprogram att ladda hem som spelar in i WAV-format. Sen är det bara att lajna från antingen förstärkare eller en billig pod och rätt in i line in på det sunkiga inbyggda ljudkortet. Ljudkvaliteten blir tillräckligt bra för en låtide.

Dela på andra sajter

Hade nog suttit fint men jag tror han (våran gitarrist) vill ha det billigaste och plinka in enkla idéer bara.

Jo Åke, jag har ju lämnat in mina Gibsons hos dig flera gånger för justering och jag har en fråga.

Jag har en nyinköpt Gibson LP Junior, går det att sätta ett tune-o-matic och en stopbar på den istället?

Eller pajar man hela gitarren då?

http://www.jam.se/produkt/Ljudkort/A44183-...arr-och-mic.jam

Kolla denna 995:-

Iofs kostar lite mer. men låter nog bra mycket bättre.

Dela på andra sajter

njae det är inte det som är problmet, jag är så jäkla van vid känslan av att hålla plektrumhanden på

stallet bara... så det är nog bara känslan.

Jag skulle nog inte göra detta om det var min gitarr. Är problemet intoneringen så finns det alternativa stall att byta till.
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.