debatt Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Hej! Har Addictive drums och ett 25-tangenters Korg Nano-Keyboard. Som det är nu så lät bastrumman på första tangenten, sedan virveln följt av en massa cymballjud framförallt. Om jag använde Oktav-skift för att komma åt tom toms så gick det, men då försvann ju bastrumman och virveln. Hur gör man för att placera just de 25 trumljud man vill åt, fördelat på de tangenter man har att tillgå. I mitt fall 25 stycken. Korg Editor? När jag öppnar Korg Editor så står det att Korg Nano Keyboard "not connected". Hur kommer det sig? Jag har ju både spelat på och spelat in med det in i Cubase Essential 4. 😕
Lars XLN Audio Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Du kan ju mappa om i AD om du vill, på Map-sidan. Alla AD-beats funkar ändå (så länge alla slagtyper/alla kitpieces som ingår i beatet är mappade till NÅN tangent)
debatt Postat 9 juni 2010 Trådstartare Postat 9 juni 2010 Ok. Tack! Har inte kommit så långt ännu som du märker. Men gör man lite varje dag istället för något varje halvår så går det som på räls. Fin ljudkvalitet i programmet måste jag säga. Ska i veckan antagligen installera 1.5-versionen också, bara jag tar hem rätt unzip-program innan. Jag ska gå in och kolla på Map-sidan i Add drums.
Lars XLN Audio Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Mapsidan tillkom i v1.5, så installera den! Använd vanliga Windows extract/unzip på PC, eller kör Safari på mac (zippar upp av sig själv)
debatt Postat 9 juni 2010 Trådstartare Postat 9 juni 2010 Windows egen extract/unzip... tänkte inte på det. Har Win XP pro. Ska köra på det då.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.