Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

e959449408a3c5eef64eedeb3e03e8b3_audiotechnica_at3035.jpg

Har provat en del hemma med Röde NT3 att lägga sång framför allt. Den låter väl så där.

Jag ska låna hem en At3035 över helgen och testa lite och är nyfiken om någon har erfarenhet av den.

Med Röde-micken tycker jag att diskanten 5-8 kHz var svårhanterlig i mixen (liksom lite stickig och hård) och det kan ju ha att göra med hur jag sjunger.

At3035 verka ha någon puckel vid 6-7k men en dip vid 9k....spännande att höra hur den låter

😄

Annons
Postat

bump

Postat
e959449408a3c5eef64eedeb3e03e8b3_audiotechnica_at3035.jpg

Har provat en del hemma med Röde NT3 att lägga sång framför allt. Den låter väl så där.

Jag ska låna hem en At3035 över helgen och testa lite och är nyfiken om någon har erfarenhet av den.

Med Röde-micken tycker jag att diskanten 5-8 kHz var svårhanterlig i mixen (liksom lite stickig och hård) och det kan ju ha att göra med hur jag sjunger.

At3035 verka ha någon puckel vid 6-7k men en dip vid 9k....spännande att höra hur den låter

😕

Menar du 2035? 3035 känner jag inte till, men en 2035:a inhandlade jag i våras.

Min 2035:a är jag jäkligt nöjd med - prisvärd är det minsta man kan säga. Under en rätt intensiv demoinspelningsperiod i våras så använde jag den oftare än min Röde K2, den var liksom varmare och rundare (konstigt nog), men på senare tid så använder jag K2:an som första-mick igen.

Plötsligt så upplevde jag den som plåtig, åtminstone på sång. Däremot så har jag fortsatt använda den som rumsmick när jag lägger närmickad dobro och mandolin. Kolla gärna de låtar jag lagt upp på här, där är 2035:an flitigt använd på nämnda instrument.

Postat

Det är 3035 jag menar. Men det bådar gott att din 2035 låter bra.

Tack för ditt svar Fredde...

Mvh Mickestrang

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.