Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om man händelsevis skulle uppgradera från sin Ableton Live! Lite 7 eller 8 till en Full version, så fick jag ett mail idag om att det bara kostar €219 just nu och framåt 1 1/2 vecka.

Det lät ju "billigt". Men så har de en version som heter Ableton Suite. Den kostar det dubbla ungefär väl. Vad får man extra då?

Kör själv med Cubase Essential 4, men brorsan rekommenderar helt klart Ableton av pedagogiska skäl. Jag vet inte.

☺️

Annons
Postat

Du får en massa instrument, samplers,syntar, orkesterbibliotek etc med Suite. Exakt vad ser du bäst på ableton.com. Fullversionen har mer än tillräckligt för att göra fantastisk musik så känns det inte som om du behöver alla tillägen i Suite så kan du lungt vänta med det.

Postat (redigerat)

Tack för svaret! Ha en bra dag!

Såg att jag även hade en E-mu Ableon Live! Lite-version registrerad hos dem fortfarande.

Undrar om det är lätt att avregistrera den. Kör ju Ableton Live! Lite M-Audio-versionen nu.

Redigerat av debatt
Postat

Du behöver inte avregistrera någonting. I tex mitt account har jag alla versioner som jag hitintills har kört registrerade så jag kan om jag nu vill köra min M-audio Live4 lite på någon dator om jag vill. I övrigt kan man för varje version ha den instalerad på två datorer. Tex på en stationär hemma och en på en bärbara när du är på språng.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.