Jump to content
Annons

Hur funkar detta på dansgolvet?  

7 röster

1. 1. Hur funkar detta på dansgolvet?

• 5 hopp och studs
      1
    • 4 rörelse
      0
    • 3 spritter lite i benen
      1
    • 2 går till baren istället
      1
    • 1 går på muggen
      0

Recommended Posts

Postat

Låtnamn: I MISS YOU SO [LJ Moss-remix]

Artist: O R R I S feat. Sofia

Genre: Disco-pop

Låtlängd: 5 minuter och 16 sekunder

Kompositör: O R R I S

Producent: O R R I S

Medverkande: Sofia på sång, Remix av LJ Moss

Inspelningsår: 2002

Format: mp3

Storlek: 4,9 Mb

Status: Färdig demo

Låtlänk:

Övrigt: Låten är den nästsista på temaplattan "XXX as the Queen of sin" från 2001 som LJ Moss, demonDJ från Ekerö, gjorde om. Jag kommer lägga ut originalet om nån blir intresserad.

O R R I S

Annons
Postat (redigerat)

Oj....Nu funkar det visst..........

Får mig att tänka på dom kvinnliga sångerskorna i Fleetwood Mac S.N & C.M. låter väldigt likt... jag gillar låten även om det i mina öron skulle det låta bättre med akustiska trummor iaf under verserna...Schysst låt :rolleyes:

Redigerat av karl
Postat

Man tackar - det som är det fräckaste är att det är en sån otrolig skillnad mellan denna remix och originalet!

Nu har vi snart samlat alla 60-tals hjältarna både Fleetwood och Clapton - vart skall detta sluta?

*asg*

en som bugar och bockar!

O R R I S

Postat

Är på gränsen till att säga att det finns för lite variation för att jag inte ska bli uttråkad, men det kommer en del nya grejer hela tiden så jag vet inte... 😳

Näe, det är för lite variation i förhållande till låtens längd tycker tråk-jag. Men på ett dansgolv funkar det säkert.

Spännande takt. Roliga ljudinlägg. Sitter med sunklurar på jobbet men det låter guld!

Kanske skulle vilja ha sången lite längre fram, men det är väl en smaksak?

Ett habilt hantverk dock! 😏

Postat

Plus för att hon har bra sångröst.

Plus för att bas och pianot får ihop en schysst grundrytm tillsammans.

Minus för att det låter så mp3-komprimerat. Högre bitrate eller bättre encoder är att rekommendera.

Minus för att man skulle vilja ha mer variation. Det är typ samma rytm, samma ackord om och om igen. Dom som gillar att det "maler på" gillar det nog, men inte jag 😛

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.