Jump to content
Annons

Keyboard och trummaskin till FL Studio XXL 9

Recommended Posts

Haligowski (oregistrerad)
Postat

Tjena! tänkte skaffa in ett keyboard och en trummaskin som jag skulle använda i FL Studio.

Men nu är frågan den om jag kan göra så att det jag spelar på något utav instrumenten förs direkt in i programmet. Så att jag inte behöver öppna en ny "rad" för att få in den noten i programmet? 🙂

Ifall det är någon ni inte förstår så är det bara tala om det... så jag vet!

Annons
Postat
Tjena! tänkte skaffa in ett keyboard och en trummaskin som jag skulle använda i FL Studio.

Men nu är frågan den om jag kan göra så att det jag spelar på något utav instrumenten förs direkt in i programmet. Så att jag inte behöver öppna en ny "rad" för att få in den noten i programmet? 🙂

Gällandes all hårdvara, spelar du in det som ett ljudklipp. Så det blir som vilket audioklip som helst i FL.

Postat (redigerat)

Men nu är frågan den om jag kan göra så att det jag spelar på något utav instrumenten förs direkt in i programmet. Så att jag inte behöver öppna en ny "rad" för att få in den noten i programmet? 😮

Noten kommer inte dyka upp i pianoroll, eftersom det du spelar in sätts in som ett audio spår på samma sätt som du skulle spela in med din egen röst.

Men om det är midi keyboard och du använder virtuella instrument i fl studio, ja då är det andra saker som gäller.

Redigerat av Lonian
Haligowski (oregistrerad)
Postat

okej tack för det! 😑

trodde det jag spela skulle läggas in i pianoroll men det kom jag på att det inte gjorde till slut! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.