Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Har funderat på om man ska göra ett bygge i sommar under semestern. Det jag känner jag är i störst behov av är att kunna kräma på min mesa-stärkare även i lägenheten och inte behöva ta med den till separat lokal för inspelning. Tanken är ju då självklart att bygga en låda att ställa kabinetten i. Men lite frågor dyker dock upp.

1: Vilket material ska jag använda då jag vet att det är massa jag vill åt, men den kan ju inte bli hur tung som helst.

2. Golvet tänker jag att jag ska bygga ett grundgolv, och ett golv som ligger på fjädrar som i sin tur ska fästas i gummiplattor (vart jag hittar bra sådana får ni gärna tipsa om) i båda ändarna. Tänker även att innegolvet ska vara en aning mindre så det inte har kontakt med sidorna av lådan. tankar kring det?

3. Hur ska jag lyckas få in en mick? Att ha en fast position känns ju inte bra då flytta micken är ju så viktigt, att ha ett hål för stativet funkar ju inte heller då jag förstör ljudisoleringen. Ska man använda silikon för hålet vid stativet? Dock kommer det ju bli en liten läcka då säkert eftersom jag vill kunna flytta micken fritt, vilket förstör ljudisoleringen det också *suck"

4. Stående vågor inne i lådan, hur ska jag få bukt med dessa för jag antar att det kommer förekomma. Kan ju inte bygga lådan hur stor som helst av utrymmesskäl i lägenheten.

Någon kanske har gjort liknande bygge, eller har en idé om hur bästa lösningen vore. Kabinetten är en 2*12:a

MVH

Anders

Annons
Postat

Jag har byggt en stor dubbeldämpad låda ( Låda i låda, båda isolerade ) där man kan trycka in en 4x12a i.

Använder den dock inte då jag inte hade plats för den i studion. Så den står och tar plats i garaget.

Bortskänkes mot en platta bra öl. 🙂

När det gäller powersoaks tycker jag hotplate fungerar bra.

Har även ägt en Marshall powerbrake, men tycker hotplaten är bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.