Jump to content
Annons

Byta ut crossfade på kass djmixer


Retur

Recommended Posts

Hey alla!

Jag har fått scratchfeber här och behöver hjälp.

Jag har riktiga skitgrejer här hemma men jag är också en fattig man så härda ut...

Jag har ett par American Audio skivspelare här med en tillhörande mixer från samma fabrikant, allting funkar bättre än man kan tro när det handlar om spelarna men crossfadern på mixern är hemsk, jag tar ut fadern och rengör den med jämna mellanrum men den glappar ändå alltid till slut. Crossfadern är utbytbar men ska jag byta vill jag såklart göra det till en bättre fader.

Frågan är då: Kan alla crossfaders bytas oavsett tillverkare eller är de gjorda efter olika standarder?

Hur vet jag om jag kan sätta i en crossfader från exempelvis Numark?

Pris? Är det kanske mer värt att köpa en bättre mixer än att byta X-fader?

Snälla, kom nu inte med tips om att köpa en Eclermixer eller nåt, jag har inte de pengarna... Om inte nån har en ruggigt billig begagnad mixer...

Jag vill egentligen bara ha en billig lösning på att förbättra mina scratchmöjligheter...

Fred ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Såvitt jag vet finns det ingen gemensam standard, du får köpa en ny fader från AA eller skaffa en ny mixer. En bra enkel scratchmixer behöver inte kosta skjortan, kolla Stanton t ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...