debatt Postat 8 juni 2010 Postat 8 juni 2010 (redigerat) Hej! Jag har Cubase Essential 4. Vid installation av VST instrument så hittar inte Cubase dessa om de ligger i den förvalda mapp som erbjuds vid installationen. Därför måste jag alltid efteråt gå in och försöka tillämpa "Add" (lägg till) i "Plug-In information". Men det kan småkrångla ibland... Brukar ni byta sökväg redan vid installation av VST instrument och VST effekter? Redigerat 8 juni 2010 av debatt
Fidden Postat 8 juni 2010 Postat 8 juni 2010 Ja, om programmet föreslår nån programspecifik mapp, vilket en del illa skrivna installationsprogram gör. Alla mina plugins ligger under c:\program\VstPlugins.
Lars XLN Audio Postat 8 juni 2010 Postat 8 juni 2010 Steinberg säger att 3e-parts-plugins ska ligga i c:\program\steinberg\VstPlugins, men tyvärr har de inte själva lagt till detta som en default path i cubase.. (Möjligt att detta har ändrats nu i senare versioner) Lurigt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.