debatt Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 (redigerat) Hej! Har installerat Korg nano keyboards egna drivrutiner, Korg Kontrol Editor och den medföljande mjukvaran Korg M1 le. Öppnar Cubase Essential 4, men finner inte Korg M1 le där bland VST-instrumenten. Måste jag gå in i VST x2 Plug.In-paths och trycka "Add" för att plocka hem det? Den verkar ju inte lägga sig bland VST-arna automatiskt... Har bestämt för mig att det var så med Add drums också... Korg M1 le ska registreras i samband med att man första gången öppnar den. Kan ju inte registrera om jag inte kan öppna den i inspelningsprogrammet... 😄 Redigerat 7 juni 2010 av debatt
debatt Postat 7 juni 2010 Trådstartare Postat 7 juni 2010 Hmm.. lyckades till slut registrera denna mjukvara, trots att det kom upp en stor sida där det stod att man inte kunde registrera om man bodde utanför USA. Koden var ungefär 83 tecken lång f.ö.... 😮 Skönt om man hittar den i Cubase sen också.
debatt Postat 8 juni 2010 Trådstartare Postat 8 juni 2010 (redigerat) Nu lyckades jag få fram den i Cubase Ess 4 också. Men det var ju bara för att jag manuellt letade var den fanns på den interna hdd-n. Den låg under KORG där. I den mappen gick jag först till en undermapp och sedan Korg Legacy undermappen. Hämtade hem det genom Addering till Vst x2 Plug-In Paths i VST instruments. Precis vad jag förväntar mig behöver göra med Add drums plug-inen senare idag också, som jag måste ominstallera. ALLA vst instrument jag installerar hamnar i sina egna mappar (t.ex benämnda KORG, HALion, XLN AUdio) och dyker sedan inte upp i Cubase Ess 4. De är alltså inte direkt tillgängliga där som vst instrument (eller vst effekter). Varför? BORDE man inte kunna välja den förvalda sökvägen vid alla installationer av vst-instrument, så ska väl Cubase ändå kunna hitta vst-instrumenten sedan.... eller? Redigerat 8 juni 2010 av debatt
debatt Postat 8 juni 2010 Trådstartare Postat 8 juni 2010 (redigerat) lyckades hämta tillbaka M1 le som försvunnit från Cubase Ess 4 sedan igår. Redigerat 8 juni 2010 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.