drloop (oregistrerad) Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 (redigerat) NY DEADLINE 22 augusti 21.00! Hoppas jag inte får för mycket skit för att jag egenmäktigt beslutade mig för att rap är rätt tema denna 33 festivalen. Regler: Låten ska vara minst 2 min och max 5 min! Det kan vara rap på svenska engelska, spanska eller vad du känner för, gangstah, Povel rap, run dmc vs aerosmith... etc. Rap är ett skallkrav. Jag gissar att detta kommer att bli en mycket tunn festival. Men eftersom folk tror på att det går att köra en festival mitt i semestern så åker vi på det. Deadline är söndag den 22 augusti, klockan 21.00 Maila mp3an eller länken till brobballentine@gmail.com Redigerat 4 juli 2010 av drloop
hellfog Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Yeah coolt, lyssnar aldrig på Hip-Hop/rap musik men gillar att göra sånt ibland. Se om man kan fånga upp en som vill rappa då, någon som är sugen? kontakta mig.
Tracer Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Sweetbox - Everything's gonna be alright Kul festival.. får se om man hittar på nåt skoj 🙂
Carl Cadello Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 I lumpen var det en kille som kunde rapa "Internationalen" och en annan som kunde fisa "Du gamla du fria" 🙂
flabb Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Åh nej, RAP.. 😮 Kul, måste testas! Kan vi ha ett tröstpris för töntigast/sämst rap? 🙂
fender__ Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Åh nej, RAP.. 😮 Kul, måste testas! Kan vi ha ett tröstpris för töntigast/sämst rap? 🙂 Rapp? Jag trodde du menade raaaap haha..
Leatherswine Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Lite svensk gangsta-inspiration: http://www.myspace.com/gangsterfabriken
aROCKER Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Låten ska vara skriven för festivalen...eller kan jag slänga in en låt med Vincent Pontare som jag trummar på!?
Matthew L Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Ytterligare lite inspiration: ☺️ Nu snackar vi gangsta!
Dingbats Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Kommer förmodligen inte vara med av rädsla att skämma ut mig totalt, men jag ser fram emot bidragen!
sixties Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Kommer förmodligen inte vara med av rädsla att skämma ut mig totalt, men jag ser fram emot bidragen! det har ju inte hindrat markolioo, så sämre kan det väl inte bli. en annan klassiker:
flabb Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Jag lyssnar in mig Run DMC - Rock Box Beastie Boys - Sabotage
flabb Postat 8 juni 2010 Postat 8 juni 2010 Åh nej, det skall vara svenska - jag som knåpat ihop många rader "tuffa" rhymes ☺️
therocker Postat 8 juni 2010 Postat 8 juni 2010 Åh nej, det skall vara svenska - jag som knåpat ihop många rader "tuffa" rhymes ☺️ Näää, så står det inte... "kan vara på svenska...."
secure Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Noreply - Space song Utomjordingar tar över jorden och förstör den totalt. 🙂
flabb Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Näää, så står det inte... "kan vara på svenska...." Ah puu.. fast nu är man lite inne på det, svårare känns det som 🙂
Matthew L Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Näää, så står det inte... "kan vara på svenska...." Jag tolkade det också först som att det skulle vara på svenska. Rubriken bör nog ändras för att inte skrämma bort för många.
Valle Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Kommer förmodligen inte vara med av rädsla att skämma ut mig totalt Äsch, kom igen nu, Djingis! Det krävs mindre av dig för att skämma ut dig totalt.
therocker Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Äsch, kom igen nu, Djingis! Det krävs mindre av dig för att skämma ut dig totalt. Eh, menar du vad du skriver?? 😆
aROCKER Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Nästa festival ska innehålla RAP sa jag glatt upplysande till min dotter...hon slog sig för pannan och började lämna köket gapskrattande. Där stod jag kvar, med bara kortkalsonger och ett osäkert ansiktsuttryck 😆
Uozon Postat 10 juni 2010 Postat 10 juni 2010 På tal om rap på valfritt språk, denna låt var för ett antal år sedan poppis.
hellfog Postat 10 juni 2010 Postat 10 juni 2010 Jag är sugen på en Japansk rap låt kan bli lite trixy att fixa.
therocker Postat 10 juni 2010 Postat 10 juni 2010 Jag är sugen på en Japansk rap låt kan bli lite trixy att fixa. Google översätt fixar japanska, klickar man dessutom på "visa romanisering" skriver dom ut det med vanliga bokstäver 😠 よのくそったれ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.