Jump to content
Annons

Fas

evilrocker

Recommended Posts

Annons

NĂ€ exakt 😛 men nĂ€r Ă€r fastvĂ€ndningen aktiverad pĂ„ tex en la610 dĂ„? nĂ€r den stĂ„r pĂ„ in eller out? PĂ„ mĂ„nga andra

preamps har du ju en fasknapp som du vÀnder med nÀr du trycker in den, nÀr den inte Àr intryckt sÄ Àr det

alltsÄ inte fastvÀnt, men pÄ UAs hÄrdvara stÄr det ju in och out som sagt. Den spaken gÄr ju upp och ner, inte en

knapp som Àr aktiverad.

dÄ ska du inte aktivera fasvÀndning
Dela pÄ andra sajter

Jo men om jag spelar in akustisk gitarr med tvÄ preamps, den ena Àr en chandler ltd-1 dÀr fasknappen inte Àr intryckt och sen en la-610 pÄ

andra micken, dÄ vill jag ju inte fasvÀnda den andra micken, ska den stÄ pÄ in eller out dÄ för att matcha den andra signalen?

Om du inte spelar in en liknande signal samtidigt sÄ spelar det ingen roll om du fasvÀnder eller inte.
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Jo men om jag spelar in akustisk gitarr med tvÄ preamps, den ena Àr en chandler ltd-1 dÀr fasknappen inte Àr intryckt och sen en la-610 pÄ

andra micken, dÄ vill jag ju inte fasvÀnda den andra micken, ska den stÄ pÄ in eller out dÄ för att matcha den andra signalen?

Om du syftar pÄ en "fasknapp" sÄ brukar intryckt innebÀra "pÄ" (aktiverad).
Redigerat av Gilbert
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker det Ă€r smĂ„tt otroligt att ingen har kunnat svara pĂ„ din enkla frĂ„ga Ă€nnu! 😛

In betyder att fasvÀndningen Àr aktiv (dvs. 180* ur fas), och out motsatsen sÄklart.

Dela pÄ andra sajter

Tack Tack Tack Tack!!!! 😛 Äntlisch!!!

Jag tycker det Ă€r smĂ„tt otroligt att ingen har kunnat svara pĂ„ din enkla frĂ„ga Ă€nnu! 😄

In betyder att fasvÀndningen Àr aktiv (dvs. 180* ur fas), och out motsatsen sÄklart.

Dela pÄ andra sajter

Jag tycker det Ă€r smĂ„tt otroligt att ingen har kunnat svara pĂ„ din enkla frĂ„ga Ă€nnu! 😼

Jag har svarat flera gĂ„nger! 😄

Dela pÄ andra sajter

Japp, men du klargjorde aldrig uttrycket in/out pĂ„ 610:an, rent bokstavligt alltsĂ„. 😼

Jo, i mitt andra inlÀgg:

â˜ș

Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

och hÀr fÄr man konstatera att logik inte rÀcker sÄ lÄngt som man tror alla ggr

vad Àr det för fel pÄ ett danskt ö?

Redigerat av Demonproducenten
Dela pÄ andra sajter

vad menar du?

har han svarat eller inte?

Det Àr skillnad pÄ att svara sÄ att alla förstÄr och att svara sÄ att endast man sjÀlv (och eventuellt Demonproducenter) förstÄr. LÄt mig visa med exempel:

FrÄgestÀllare: Hej, vad Àr grejen med Relativitetsteorin?

Gilbert-svar: E=mcÂČ

BÀttre svar: Den centrala tanken teorin Àr att tvÄ observatörer som rör sig relativt varandra oftast uppmÀter olika tids- och rums-intervall för samma hÀndelser, men fysiska lagar gÀller lika för bÄda. (Tack, Wikipedia!)

Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Det Àr skillnad pÄ att svara sÄ att alla förstÄr och att svara sÄ att endast man sjÀlv (och eventuellt Demonproducenter) förstÄr. LÄt mig visa med exempel:

FrÄgestÀllare: Hej, vad Àr grejen med Relativitetsteorin?

Gilbert-svar: E=mcÂČ

BÀttre svar: Den centrala tanken teorin Àr att tvÄ observatörer som rör sig relativt varandra oftast uppmÀter olika tids- och rums-intervall för samma hÀndelser, men fysiska lagar gÀller lika för bÄda. (Tack, Wikipedia!)

Inaktiverad = Fas oförÀndrad (0 grader fasvinkel).

Aktiverad = FasvÀnt (180 grader fasvinkel).

Hur mycket tydligare Àn sÄ kan det bli?

Ditt exempel med relativitetsteorin Ă€r ganska löjligt ... 😛

Redigerat av Gilbert
Dela pÄ andra sajter

Hur mycket tydligare Àn sÄ kan det bli?

OK, dĂ„ var det alltsĂ„ frĂ„gestĂ€llaren som fattade trögt — eller?

Ditt exempel med relativitetsteorin Àr ganska löjligt ... :rolleyes:

SĂ„ klart. SĂ„ klart.

Dela pÄ andra sajter

Den slutsatsen fÄr stÄ för dig.

Visst — men vilka slutsatser drar du sjĂ€lv dĂ„, utifrĂ„n att frĂ„gestĂ€llaren inte fick klart för sig trots att dina svar inte kunde bli "tydligare Ă€n sĂ„"?

(Dessutom var det ju en annan inlÀggsförfattare som klargjorde hela skiten i ett svep.)

Dela pÄ andra sajter

Visst — men vilka slutsatser drar du sjĂ€lv dĂ„, utifrĂ„n att frĂ„gestĂ€llaren inte fick klart för sig trots att dina svar inte kunde bli "tydligare Ă€n sĂ„"?

(Dessutom var det ju en annan inlÀggsförfattare som klargjorde hela skiten i ett svep.)

Eftersom du tycker att mina svar Àr otydliga sÄ fÄr du berÀtta exakt pÄ vilket sÀtt mina svar kan missuppfattas. Jag tycker inte man pÄ nÄgot vis kan misstolka vad jag menade men om du tycker det sÄ fÄr du tame tusan berÀtta hur eller sluta klaga. :rolleyes:

Dela pÄ andra sajter

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det hÀr undrade jag ocksÄ över nÀr jag hade en LA610a, inte sÄ konstigt eftersom det stÄr IN och OUT.

DÄ kan det ju antingen betyda att fasvÀndning Àr aktiverad nÀr man stÀller switchen pÄ IN (alltsÄ att den Àr fasvÀnd), eller att signalen Àr i fas (IN PHASE). Det stÄr i manualen. NÀr switchen stÄr pÄ IN Àr signalen IN PHASE, dvs INTE fasvÀnd.

OUT stÄr alltsÄ för out of phase, dvs en 180 graders vÀndning av signalen.

AlltsÄ tvÀrt om mot vad alla svar verkar pÄpeka.

OUT = 180 graders fasvÀndning.

Redigerat av Elof
Dela pÄ andra sajter

vadÄ rör sig relativt varandra?

vem stÄr still Ä vem rör sig?

vadÄ lagar?

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.