evilrocker Postat 6 juni 2010 Dela Postat 6 juni 2010 Ăr pucko i huvet, men Ă€r fas standard in eller ut? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 6 juni 2010 Dela Postat 6 juni 2010 Inaktiverad = Fas oförÀndrad (0 grader fasvinkel). Aktiverad = FasvÀnt (180 grader fasvinkel). Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 6 juni 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 6 juni 2010 ĂversĂ€tts det till inaktiverad = in och aktiverad = out ? Inaktiverad = Fas oförĂ€ndrad (0 grader fasvinkel). Aktiverad = FasvĂ€nt (180 grader fasvinkel). Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 6 juni 2010 Dela Postat 6 juni 2010 ĂversĂ€tts det till inaktiverad = in och aktiverad = out ? Om du syftar pĂ„ en "fasknapp" sĂ„ brukar intryckt innebĂ€ra "pĂ„" (aktiverad). Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 ĂversĂ€tts det till inaktiverad = in och aktiverad = out ? trycker du ner knappen sĂ„ fasvĂ€nder du Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 7 juni 2010 TrÄdstartare Dela Postat 7 juni 2010 Ok men som tex La-610 har en spak in eller out... trycker du ner knappen sÄ fasvÀnder du Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Ok men som tex La-610 har en spak in eller out... Om du syftar pÄ en "fasknapp" sÄ brukar intryckt innebÀra "pÄ" (aktiverad). Vad vill du (eller inte) fasvÀnda mot? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 7 juni 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 7 juni 2010 Heh Jag vill inte fasvĂ€nda! đ Vad vill du (eller inte) fasvĂ€nda mot? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Heh Jag vill inte fasvĂ€nda! đ dĂ„ ska du inte aktivera fasvĂ€ndning Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Om du inte spelar in en liknande signal samtidigt sÄ spelar det ingen roll om du fasvÀnder eller inte. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 7 juni 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 7 juni 2010 NĂ€ exakt đ men nĂ€r Ă€r fastvĂ€ndningen aktiverad pĂ„ tex en la610 dĂ„? nĂ€r den stĂ„r pĂ„ in eller out? PĂ„ mĂ„nga andra preamps har du ju en fasknapp som du vĂ€nder med nĂ€r du trycker in den, nĂ€r den inte Ă€r intryckt sĂ„ Ă€r det alltsĂ„ inte fastvĂ€nt, men pĂ„ UAs hĂ„rdvara stĂ„r det ju in och out som sagt. Den spaken gĂ„r ju upp och ner, inte en knapp som Ă€r aktiverad. dĂ„ ska du inte aktivera fasvĂ€ndning Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 7 juni 2010 TrÄdstartare Dela Postat 7 juni 2010 Jo men om jag spelar in akustisk gitarr med tvÄ preamps, den ena Àr en chandler ltd-1 dÀr fasknappen inte Àr intryckt och sen en la-610 pÄ andra micken, dÄ vill jag ju inte fasvÀnda den andra micken, ska den stÄ pÄ in eller out dÄ för att matcha den andra signalen? Om du inte spelar in en liknande signal samtidigt sÄ spelar det ingen roll om du fasvÀnder eller inte. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 (redigerat) Jo men om jag spelar in akustisk gitarr med tvÄ preamps, den ena Àr en chandler ltd-1 dÀr fasknappen inte Àr intryckt och sen en la-610 pÄ andra micken, dÄ vill jag ju inte fasvÀnda den andra micken, ska den stÄ pÄ in eller out dÄ för att matcha den andra signalen? Om du syftar pÄ en "fasknapp" sÄ brukar intryckt innebÀra "pÄ" (aktiverad). Redigerat 7 juni 2010 av Gilbert Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Jag tycker det Ă€r smĂ„tt otroligt att ingen har kunnat svara pĂ„ din enkla frĂ„ga Ă€nnu! đ In betyder att fasvĂ€ndningen Ă€r aktiv (dvs. 180* ur fas), och out motsatsen sĂ„klart. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 7 juni 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 7 juni 2010 Tack Tack Tack Tack!!!! đ Ăntlisch!!! Jag tycker det Ă€r smĂ„tt otroligt att ingen har kunnat svara pĂ„ din enkla frĂ„ga Ă€nnu! đ In betyder att fasvĂ€ndningen Ă€r aktiv (dvs. 180* ur fas), och out motsatsen sĂ„klart. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Jag tycker det Ă€r smĂ„tt otroligt att ingen har kunnat svara pĂ„ din enkla frĂ„ga Ă€nnu! đź In betyder att fasvĂ€ndningen Ă€r aktiv (dvs. 180* ur fas), och out motsatsen sĂ„klart. Jag har svarat flera gĂ„nger! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Jag har svarat flera gĂ„nger! đ Japp, men du klargjorde aldrig uttrycket in/out pĂ„ 610:an, rent bokstavligt alltsĂ„. đź Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 7 juni 2010 Dela Postat 7 juni 2010 Japp, men du klargjorde aldrig uttrycket in/out pĂ„ 610:an, rent bokstavligt alltsĂ„. đź Jo, i mitt andra inlĂ€gg: Om du syftar pĂ„ en "fasknapp" sĂ„ brukar intryckt innebĂ€ra "pĂ„" (aktiverad). âșïž Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 NĂ€ exakt đ men nĂ€r Ă€r fastvĂ€ndningen aktiverad pĂ„ tex en la610 dĂ„? nĂ€r den stĂ„r pĂ„ in eller out? in Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Valle Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 Jag har svarat flera gĂ„nger! đ Nej, uppenbarligen gjorde du ju inte det. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 (redigerat) och hÀr fÄr man konstatera att logik inte rÀcker sÄ lÄngt som man tror alla ggr vad Àr det för fel pÄ ett danskt ö? Redigerat 8 juni 2010 av Demonproducenten Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 Nej, uppenbarligen gjorde du ju inte det. vad menar du? har han svarat eller inte? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Valle Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 vad menar du?har han svarat eller inte? Det Ă€r skillnad pĂ„ att svara sĂ„ att alla förstĂ„r och att svara sĂ„ att endast man sjĂ€lv (och eventuellt Demonproducenter) förstĂ„r. LĂ„t mig visa med exempel: FrĂ„gestĂ€llare: Hej, vad Ă€r grejen med Relativitetsteorin? Gilbert-svar: E=mcÂČ BĂ€ttre svar: Den centrala tanken teorin Ă€r att tvĂ„ observatörer som rör sig relativt varandra oftast uppmĂ€ter olika tids- och rums-intervall för samma hĂ€ndelser, men fysiska lagar gĂ€ller lika för bĂ„da. (Tack, Wikipedia!) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 (redigerat) Det Ă€r skillnad pĂ„ att svara sĂ„ att alla förstĂ„r och att svara sĂ„ att endast man sjĂ€lv (och eventuellt Demonproducenter) förstĂ„r. LĂ„t mig visa med exempel: FrĂ„gestĂ€llare: Hej, vad Ă€r grejen med Relativitetsteorin? Gilbert-svar: E=mcÂČ BĂ€ttre svar: Den centrala tanken teorin Ă€r att tvĂ„ observatörer som rör sig relativt varandra oftast uppmĂ€ter olika tids- och rums-intervall för samma hĂ€ndelser, men fysiska lagar gĂ€ller lika för bĂ„da. (Tack, Wikipedia!) Inaktiverad = Fas oförĂ€ndrad (0 grader fasvinkel). Aktiverad = FasvĂ€nt (180 grader fasvinkel). Om du syftar pĂ„ en "fasknapp" sĂ„ brukar intryckt innebĂ€ra "pĂ„" (aktiverad). Hur mycket tydligare Ă€n sĂ„ kan det bli? Ditt exempel med relativitetsteorin Ă€r ganska löjligt ... đ Redigerat 8 juni 2010 av Gilbert Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Valle Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 Hur mycket tydligare Ă€n sĂ„ kan det bli? OK, dĂ„ var det alltsĂ„ frĂ„gestĂ€llaren som fattade trögt â eller? Ditt exempel med relativitetsteorin Ă€r ganska löjligt ... SĂ„ klart. SĂ„ klart. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 OK, dĂ„ var det alltsĂ„ frĂ„gestĂ€llaren som fattade trögt â eller? Den slutsatsen fĂ„r stĂ„ för dig. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Valle Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 Den slutsatsen fĂ„r stĂ„ för dig. Visst â men vilka slutsatser drar du sjĂ€lv dĂ„, utifrĂ„n att frĂ„gestĂ€llaren inte fick klart för sig trots att dina svar inte kunde bli "tydligare Ă€n sĂ„"? (Dessutom var det ju en annan inlĂ€ggsförfattare som klargjorde hela skiten i ett svep.) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 Visst â men vilka slutsatser drar du sjĂ€lv dĂ„, utifrĂ„n att frĂ„gestĂ€llaren inte fick klart för sig trots att dina svar inte kunde bli "tydligare Ă€n sĂ„"? (Dessutom var det ju en annan inlĂ€ggsförfattare som klargjorde hela skiten i ett svep.) Eftersom du tycker att mina svar Ă€r otydliga sĂ„ fĂ„r du berĂ€tta exakt pĂ„ vilket sĂ€tt mina svar kan missuppfattas. Jag tycker inte man pĂ„ nĂ„got vis kan misstolka vad jag menade men om du tycker det sĂ„ fĂ„r du tame tusan berĂ€tta hur eller sluta klaga. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 (redigerat) Det hÀr undrade jag ocksÄ över nÀr jag hade en LA610a, inte sÄ konstigt eftersom det stÄr IN och OUT. DÄ kan det ju antingen betyda att fasvÀndning Àr aktiverad nÀr man stÀller switchen pÄ IN (alltsÄ att den Àr fasvÀnd), eller att signalen Àr i fas (IN PHASE). Det stÄr i manualen. NÀr switchen stÄr pÄ IN Àr signalen IN PHASE, dvs INTE fasvÀnd. OUT stÄr alltsÄ för out of phase, dvs en 180 graders vÀndning av signalen. AlltsÄ tvÀrt om mot vad alla svar verkar pÄpeka. OUT = 180 graders fasvÀndning. Redigerat 8 juni 2010 av Elof Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 8 juni 2010 Dela Postat 8 juni 2010 BÀttre svar: Den centrala tanken teorin Àr att tvÄ observatörer som rör sig relativt varandra oftast uppmÀter olika tids- och rums-intervall för samma hÀndelser, men fysiska lagar gÀller lika för bÄda. (Tack, Wikipedia!) vadÄ rör sig relativt varandra? vem stÄr still Ä vem rör sig? vadÄ lagar? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.