evilrocker Postat 4 juni 2010 Dela Postat 4 juni 2010 Vilken outboard (märke och modell) för masterspåret hade du valt om du bara fick välja en? Eq, kompressor? Eller kanske något annat och varför? Hade du hellre valt hårdvarukompressor och eq som plugin, eller tvärtom? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 4 juni 2010 Dela Postat 4 juni 2010 (redigerat) För mastring analogt hade jag nog valt en : GML9500 Mastering Equalizer ( massenburg ) Om jag bara fick välja en... 🙂 MEN problemet är ju att rummet , högtalarna , akustiken , AD/DA omvandlarna , Kaffebryggaren spelar lika viktig roll som denna fantastiska EQ. Så realistiskt skulle jag lägga dom 70 000 kr eq`n kostar på att fixa rummet istället. OCH köpa en sjyst Kaffebryggare. Redigerat 4 juni 2010 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2010 Du väljer equalizer före kompressor 🙂, hade du hoppat över kompressor då eller kört pluggar om du vart tvungen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 4 juni 2010 Dela Postat 4 juni 2010 Du väljer equalizer före kompressor , hade du hoppat över kompressor då eller kört pluggar om du vart tvungen? Japp , i Mastring tror jag att det är viktigare med en bra EQ än med kompressor. Om frågan hade varit mixning/produktion hade nog svaret blivit en SSL XLogic G Series Compressor istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 4 juni 2010 Dela Postat 4 juni 2010 Japp , i Mastring tror jag att det är viktigare med en bra EQ än med kompressor. hade du valt en multibandskompr hade du fått bägge delar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2010 Jag själv är nog inne på kompressorspåret, typ Nail eller Manley Vari Mu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 4 juni 2010 Dela Postat 4 juni 2010 Manley är nog e mycket bra köp. Men glöm inte kaffebryggaren... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2010 Då backar jag nog budgeten till en Behringer och köper en riktig javamaskin deluxe! 😄 Manley är nog e mycket bra köp. Men glöm inte kaffebryggaren... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 4 juni 2010 Dela Postat 4 juni 2010 Jag har en Quickmill Cora Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 juni 2010 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2010 Men fan vad orättvist, nu får du bjussa in alla på en kopp! 😄 Limmar den ihop mixen på ett snyggt sätt eller ger den bara bruna fläckar? Jag har en Quickmill Cora Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 15 juni 2010 Dela Postat 15 juni 2010 Jag har en Quickmill Cora Jössses , En sån ska jag ha....Har blivit mycket Näskaffe på sistone tyvärr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.