Jump to content
Annons

Tips på Kurser för låtskrivare


fender__

Recommended Posts

Hej!

Jag känner nu att det är dags för mig att utvecklas ännu mer som låtskrivare och har därför börjat leta efter kurser. Men det enda jag hittar är nästan bara program på 12-18 månader!!

Jag letar efter kurser på kortare tid, ca 10 veckor och helst på distans eller någon föreläsning i veckan! Det ska heller inte kosta skjortan! Hittade denna http://www.batteri.se/promusik.html men det kändes för dyrt! 17000 kr känns inte så kul att ge (dem jobbar med Garageband) vilket känns för amatörsmässigt.

Har ni tips på några bra kurser som ni gått så hör gärna av er! det ska helst täcka det mesta som är bra att veta för att bli en bättre låtskrivare

Tacksam för svar!!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla runt på våra högskolor. I växjö finns en del såna distanskurser, gjorde en sökning här.

Själv går jag musik och ljuddesign, ett helt program på deltid och distans bla via växjö. (eller linneuniversitetet som det heter nu.) Sista kursen nästa termin heter "musikskapande" och körs av växjö. Kan inte hitta kursen p åderas hemsida men det brukar gå att läsa dom fristående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla runt på våra högskolor. I växjö finns en del såna distanskurser, gjorde en sökning här.

Själv går jag musik och ljuddesign, ett helt program på deltid och distans bla via växjö. (eller linneuniversitetet som det heter nu.) Sista kursen nästa termin heter "musikskapande" och körs av växjö. Kan inte hitta kursen p åderas hemsida men det brukar gå att läsa dom fristående.

Deltid är det 50% då typ? Växjö ligger nära värnamo 🙂. Kostar det något att gå programmet och tycker du det är ett bra program? Hinner man jobba heltid samtidigt som man går programet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Deltid är det 50% då typ? Växjö ligger nära värnamo 🥰. Kostar det något att gå programmet och tycker du det är ett bra program? Hinner man jobba heltid samtidigt som man går programet?

Ja studietakten är 50%. Jag jobbar 75% och har fru och barn men hinner med bra ändå. Jag gillar programmet, det är ganska brett och tar upp det mesta, alla delar i produktionskedjan men även ämnen som akustik, musikproduktionsanalys, har för mig att det ingår en kurs i företagsekonomi också. En hel del praktiska uppgifter redan från början, inspelning och mix osv. Hur bra utbildnignen är beror nog ytterst på en själv, hur motiverad och ambitiös man är, tycker dock att den erbjuder alla möjligheter man kan kräva 🥰.

Direktlänk, http://www.musikochljuddesign.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...