Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 3

SadamJR

Recommended Posts

Annons

Frysmaten luktade skumt. Men det var ätbart.

Nu väntar jag bara på salmonellan.

Botulism är ännu värre.

Det får man av gammalt kött, och fisk ska jag lägga till.

Sjukdomen är numera sällsynt i Sverige. Botulinumtoxin är det giftigaste toxin som man känner till, några mikrogram är dödande för människan. Förgiftningen blockerar nervimpulser och ger förlamning i bland annat andningsmuskulaturen. Motgift finns, men behandling med respirator kan vara nödvändigt. Sjukdomsfall som kommer under behandling i tid har en god prognos.

Kommer sig av mat som förvarats för varmt. Typ att man haft skinkmacka eller sardinmacka i ryggan hela dagen i solgasset och äter den när man kommer hem.

Redigerat av debatt
Dela på andra sajter

Igår runt midnatt förde jag över fem urgamla låtar som jag/vi gjort som barn och som ska göras i nyversion nu.

Blir ett lagom tungt arbete att försöka hitta alla de toner som de är gjorda av. Dessutom ändras tempot

och takterna hela tiden. Så många fills och licka och trix, att det som förekommer på en enda låt på

3 minuter skulle kunna räcka till en hel skiva. Brorsan som var 4.5 år då utför trumgrejer som inte går

att utföra nästan.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.