Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 3

SadamJR

Recommended Posts

Annons

Trivs bäst med tonkontrollen på 2 av 10 på förstärkaren (mot det mörkare hållet) och volymen på endast 0.5, så bara jättelitet ljud släpps in. Sedan pytsar jag till volymratten på fuzzboxen till kl 4 (= 8 av 10) på preseteffekten Fuzz, men jag modifierar genom att ta bort eq-funktionen helt. Sedan sätter jag telecastern på volym 9 av 10 och tonkontrollen på 3 av 10 (mot det mörkare hållet).

Då låter det inte längre tele och jag gillar det.

Redigerat av debatt
Dela på andra sajter

Det krävs helt klart att man både vad avser volym- och tonkontroll ställer in EXAKT på förstärkaren och EXAKT på elgitarren för att det ska låta som man vill.

Ändrar jag bara på lite utav en av dessa 4 kontroller låter det inte alls som jag vill.

Det ska oftast låta samlat och inte spretigt eller trasigt när man spelar dist.

Dista utan att dista, typ.

Måste man SKRIVA upp inställningar till varje låt och memorera?

Redigerat av debatt
Dela på andra sajter

...kanske kan skriva om hur mycket jag hatar Idol men ändå måste följa med i det. Hatkärlek? 😕

& det är ditt "fel" att jag var "tvungen" att kolla bidragen i kvalfinalen nu ikväll också.

Jag missade första killen, men såg snabbreprisen på honom åtminstone.

Programledarna tyckte att det var bättre kvalitet generellt idag än igår, vilket jag inte alls

håller med om! De lyckades inte så väl som de nog kunde ha gjort ikväll, tycker jag!

Det var bara Boden-Björn som fick betyget bra av mig.

//:debatt

Dela på andra sajter

Var o gymmade. Så himla go gemenskap där ändå. 😄

Tog det väldigt lugnt eftersom jag har sträckt undre ryggen eller nått. Fast det mesta gick faktiskt över idag, efter några dagars smärta. Så det var nog inget allvarligt iaf.

Dela på andra sajter

Ska! 🥰

Ska var från början en jamaicansk musikgenre som låg till grund för reggaen, den utvecklades ur calypso och mento i slutet av 1950-talet. Musiken går i 4/4 takt och har en baktakt. Många artister inom den tidiga skan var inspirerade av R&B från sydstaterna i USA, och det var kombinationen av den egna menton och den amerikanska R&Bn som gjorde musiken till vad den är idag. The Skatalites är den utan tvivel mest kända ska-gruppen genom tiderna.

Ett av kännetecknen för skan är det frekventa användandet av blåsinstrument, främst tromboner, saxofoner samt trumpeter. På senare tid har även keyboards blivit vanligt.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.