Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Samtidigt så förändras ju inte händelser som skett om någon ber om ursäkt eller inte. Jag mår ju inte bättre av att någon annan är ångerfull.

Jo, det utgör ju en skillnad på natt och dag oftast.

Annons
Postat

Hur är de funtade??

Det står att brevet måste vara framme på fredag senast,

men det räcker inte med det! Det måste ha en poststämpel

från senast imorgon onsdag också.

Tänk om brevet inte poststämplas alls, det är ju nästan

det vanligaste! Eller om det ÄR framme på fredag, men

förvisso har en posstämpel på torsdagen.

Postat

Hur är de funtade??

Det står att brevet måste vara framme på fredag senast,

men det räcker inte med det! Det måste ha en poststämpel

från senast imorgon onsdag också.

Tänk om brevet inte poststämplas alls, det är ju nästan

det vanligaste! Eller om det ÄR framme på fredag, men

förvisso har en poststämpel på torsdagen.

Ja, det låter ju onekligen inte klokt.

Skulle förresten redigera inlägget genom att lägga till ett s i poststämpel,

men fick då upp den valiga varningsrutan "du har inte rätt att redigera detta

inlägg", varför jag blev tvungen att välja "citera" istället för att kunna

sätta in det fattande s-et.

Postat

Jag fick ingen åsikt förut på...

Jag ska posta ett brev som måste vara framme på fredag.

Men de kräver dessutom att brevet måste ha senast onsdagens poststämpel.

Vad tycks?

Postat

Läst ikapp lite. Kul att det funkar nu iaf.

Men en grej bara... Micke. Detta är ett chatforum, det är lite olämpligt att hänga här på arbetstid. Om nån såg att det var en porrbild och inte bara text, skulle någon kunna komma på dig att du inte alls gör något jobbrelaterat, det var därför du blev sur, right?

😛

Postat

Jag fick ingen åsikt förut på...

Jag ska posta ett brev som måste vara framme på fredag.

Men de kräver dessutom att brevet måste ha senast onsdagens poststämpel.

Vad tycks?

Snart blir det försent om du sitter och väntar på en åsikt! 😛

...eller nej vänta nu fick du ju en åsikt. 🤪

Nämen såatte.. ska man handla nått? 😕

Postat

Kommer brevet fram på fredag men har poststämplats på torsdag, så gäller det alltså inte.

Kommer brevet fram på måndag veckan efter, men HAR poststämpel från onsdagen, så gäller det inte heller.

Och det numera mycket vanliga, kommer brevet fram på fredag, torsdag eller onsdag, men SAKNAR poststämpel, gäller det inte.

Kommer brevet däremot fram på fredag, med poststämpel från tisdag eller onsdag så gäller det.

Kommer brevet fram på torsdag och har poststämpel från tisdag eller onsdag så gäller det också.

Men de flesta brev poststämplas ju inte alls.

Det har fan inte Posten tid med.

😏

Postat

Snart blir det försent om du sitter och väntar på en åsikt! 😛

...eller nej vänta nu fick du ju en åsikt. 🤪

Nämen såatte.. ska man handla nått? 😕

Jag ska vara med i en tävling. Men deras regler är ju omänskliga.

Postat

Kommer brevet fram på fredag men har poststämplats på torsdag, så gäller det alltså inte.

Kommer brevet fram på måndag veckan efter, men HAR poststämpel från onsdagen, så gäller det inte heller.

Och det numera mycket vanliga, kommer brevet fram på fredag, torsdag eller onsdag, men SAKNAR poststämpel, gäller det inte.

Kommer brevet däremot fram på fredag, med poststämpel från tisdag eller onsdag så gäller det.

Kommer brevet fram på torsdag och har poststämpel från tisdag eller onsdag så gäller det också.

😏

Stämpla det själv då.

Postat

😏

Jag skulle posta det iallafall. Om det är viktigt. Sedan skulle jag ringa och kolla läget!

Så skulle jag gjort.

...men posta det NU på enågng isåfall. Det verkar vara viktigt? 😕

Postat

😏

Mitt inlägg "försvann" på förra sidan.

Jag gillar logik.

Detta är inte logik.

Postat

Läst ikapp lite. Kul att det funkar nu iaf.

Men en grej bara... Micke. Detta är ett chatforum, det är lite olämpligt att hänga här på arbetstid. Om nån såg att det var en porrbild och inte bara text, skulle någon kunna komma på dig att du inte alls gör något jobbrelaterat, det var därför du blev sur, right?

😛

Jag hade tänkt lämna detta ifred men jag svarar först på detta påhopp - ja, jag hänger här på arbetstid, precis som nån kollega kanske kollar Aftonbladets hemsida då och då. Det ÄR okej att då och då göra något annat för en stund. Det är INTE okej att posta fucking porrbilder här.

Låt det vara nu, snälla.

Postat

Jag hade tänkt lämna detta ifred men jag svarar först på detta påhopp - ja, jag hänger här på arbetstid, precis som nån kollega kanske kollar Aftonbladets hemsida då och då. Det ÄR okej att då och då göra något annat för en stund. Det är INTE okej att posta fucking porrbilder här.

Låt det vara nu, snälla.

Jag håller med dig fullt ut!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.