Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Not cool, Dingbats. Jag sitter på jobbet. Kan du redigera bort det där? EDIT: ny sida. Nevermind. 😳 Vad postade han?
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 😳 Vad postade han? En bild på en tjej som siktar med munnen mot en enorm kuk.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=QhnPVP23rzo
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 😳 Vad postade han? Porrbild. När jag sitter på jobbet. Och du kanske sitter i plugget på en skoldator. Wow. Jag finner verkligen inga ord. Så totalt uncalled och onödigt och idioten finner det inte ens för gott att be om ursäkt. Det som i allmänhet gör mig förbannad är inte folk som gör misstag. Det är dom som inte bryr sig om någon annan än sig själva.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 En bild på en tjej som siktar med munnen mot en enorm kuk. lyllos han
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Jag kan be om ursäkt om du känner att det behövs. Jag ber om ursäkt för bilden. Det slog mig bara aldrig. Jag känner själv aldrig att någon annan borde be om ursäkt om någonting som sker på forum på internet. Om det inte är typ posta privata porrbilder på någon annan användare eller något annat grovt brott.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Porrbild. När jag sitter på jobbet. Och du kanske sitter i plugget på en skoldator. Wow. Jag finner verkligen inga ord. Så totalt uncalled och onödigt och idioten finner det inte ens för gott att be om ursäkt. Det som i allmänhet gör mig förbannad är inte folk som gör misstag. Det är dom som inte bryr sig om någon annan än sig själva. Jag å andra sidan har aldrig förstått folk som inte kan släppa saker utan att först få en ursäkt. Sen är jag ju extremt konflikträdd så det är väl bara del i mitt sätt att undvika konflikter att inte kräva ursäkter eftersom jag inte ser poängen med det. Det betyder ju iofs också att jag kanske snarare ber om ursäkt två gånger än ingen, så jag är all over the place.
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Jag kan be om ursäkt om du känner att det behövs. Jag ber om ursäkt för bilden. Det slog mig bara aldrig. Jag känner själv aldrig att någon annan borde be om ursäkt om någonting som sker på forum på internet. Om det inte är typ posta privata porrbilder på någon annan användare eller något annat grovt brott. All right, då är det lugnt. Det var allt jag ville ha. Om någon hade sett att jag surfat på det där kunde det ha slutat illa. Lite eftertanke skadar aldrig.
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Jag å andra sidan har aldrig förstått folk som inte kan släppa saker utan att först få en ursäkt. Sen är jag ju extremt konflikträdd så det är väl bara del i mitt sätt att undvika konflikter att inte kräva ursäkter eftersom jag inte ser poängen med det. Det betyder ju iofs också att jag kanske snarare ber om ursäkt två gånger än ingen, så jag är all over the place. Jag tror vi får skilja på falsk ursäkt och ärligt menad ursäkt. Misstag kan alla göra. Om en person inser sitt misstag och ångrar det, så blir jag inte förbannad. En person som puttar mig vid centralen utan att bry sig gör mig förbannad. Ber han om ursäkt så skrattar jag och säger att sånt händer.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Jag tror vi får skilja på falsk ursäkt och ärligt menad ursäkt. Misstag kan alla göra. Om en person inser sitt misstag och ångrar det, så blir jag inte förbannad. En person som puttar mig vid centralen utan att bry sig gör mig förbannad. Ber han om ursäkt så skrattar jag och säger att sånt händer. Samtidigt så förändras ju inte händelser som skett om någon ber om ursäkt eller inte. Jag mår ju inte bättre av att någon annan är ångerfull.
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 (redigerat) Jag tror vi får skilja på falsk ursäkt och ärligt menad ursäkt. Misstag kan alla göra. Om en person inser sitt misstag och ångrar det, så blir jag inte förbannad. En person som puttar mig vid centralen utan att bry sig gör mig förbannad. Ber han om ursäkt så skrattar jag och säger att sånt händer. Då vet jag inte hur du ska betrakta min ursäkt ovan. Ärlig är svårt att säga att säga att den var, för jag har inte direkt några moraliska kval över att jag postade den (edit: bilden alltså). Falsk var den inte heller i meningen ironisk eller dryg. Bara aningen substanslös. Själv blir jag inte förbannad om nån knuffar mig, kanske lite upprörd i några sekunder och tänker "vilken jävla idiot", men att bry sig så mycket om vad folk man ändå inte har någon relation till gör känns meningslöst. Redigerat 28 september 2010 av Dingbats
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Har du fått någon varning, dingis? Alltså på den där lilla mätaren.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Nej, faktiskt inte. Det suger ju. (pun intended)
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Samtidigt så förändras ju inte händelser som skett om någon ber om ursäkt eller inte. Jag mår ju inte bättre av att någon annan är ångerfull. Jo, händelsen förändras. Först trodde jag att du var en idiot som inte bryr sig, sen insåg jag att du bara gjorde ett misstag att och att du visst bryr dig. @dingbats - jag valde att tro att du inte insåg vad du kunde ha ställt till med genom att posta bilden men sen insåg det. Därför godtog jag din ursäkt. Om det inte var så du menade, utan det bara var ord för dig, ja, då är jag fortfarande förbannad på dig.
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Att något sånt kan postas i längsta är för mig en del av spelreglerna, och är man inte okej med det får man surfa i någon annan tråd när man är i en sån situation att det kan ställa till problem.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Jo, händelsen förändras. Först trodde jag att du var en idiot som inte bryr sig, sen insåg jag att du bara gjorde ett misstag att och att du visst bryr dig. Såvida man inte gick in och knuffade med flit (vilket jag inte tror är så vanligt) så är det ju fortfarande ett misstag. Oavsett om man ber om ursäkt eller inte. Men vi tycker olika bara, så det är väl inte så mycket mer med det.
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Att något sånt kan postas i längsta är för mig en del av spelreglerna, och är man inte okej med det får man surfa i någon annan tråd när man är i en sån situation att det kan ställa till problem. Så forumreglerna gäller inte här?
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Så forumreglerna gäller inte här? Alright, en poäng. Men det är en del av reglerna för forumet isåfall, inte för längsta i sig.
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Såvida man inte gick in och knuffade med flit (vilket jag inte tror är så vanligt) så är det ju fortfarande ett misstag. Oavsett om man ber om ursäkt eller inte. Men vi tycker olika bara, så det är väl inte så mycket mer med det. Fair enough. Men bara för att förtydliga - visst kan det fortfarande vara ett misstag. Men genom att be om ursäkt så visar man att man ångrar det, och det är för mig viktigt. Kanske mindre viktigt för en total främling, betydligt viktigare med en nära vän. Men det är kanske lika bra att vi släpper det, eftersom vi inte har samma synsätt på det.
Pico Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Såvida man inte gick in och knuffade med flit (vilket jag inte tror är så vanligt) så är det ju fortfarande ett misstag. Oavsett om man ber om ursäkt eller inte. Men vi tycker olika bara, så det är väl inte så mycket mer med det. Grejen är väl valideringen snarare än att få någon ångerfull. "Jag ogillade det där, men han hörde mig."
Micke H Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Alright, en poäng. Men det är en del av reglerna för forumet isåfall, inte för längsta i sig. Du menar att jag inte ska kunna surfa omkring på Studio forum på jobbet av rädsla för att någon postar en porrbild? Tvärtom - detta är ett av få ställen på Internet där jag tror att inte sånt ska ske eftersom det finns väldigt tydliga regler uppsatta här över vad man får och inte får göra. Detta är inte Flashback eller 4chan.
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Du menar att jag inte ska kunna surfa omkring på Studio forum på jobbet av rädsla för att någon postar en porrbild? Tvärtom - detta är ett av få ställen på Internet där jag tror att inte sånt ska ske eftersom det finns väldigt tydliga regler uppsatta här över vad man får och inte får göra. Detta är inte Flashback eller 4chan. Okej, okej, du har rätt.
Dingbats Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Det finns uppenbarligen enorma skillnader i hur personligt man tycker olika internetgemenskaper är. Sen är det väl skillnad i personlighet också. Jag ska erkänna att jag är en kall jävel som i första hand bryr mig om mig själv. Och jag har väldigt svårt att ta åt mig av såväl kritik som förolämpningar.
Overkill Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 if everything is made in china are we chinese
debatt Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 (redigerat) Jag garvar fortfarande när jag tänker på första gången Chris sa det och han inte fattade varför alla började skratta. 😆 Vem fan är Chris? Trött jag e... pratar ni om Idol? Det enda jag kommer ihåg är att Jihde sa att han var fet. Redigerat 28 september 2010 av debatt
debatt Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Jag tror vi får skilja på falsk ursäkt och ärligt menad ursäkt. Misstag kan alla göra. Om en person inser sitt misstag och ångrar det, så blir jag inte förbannad. En person som puttar mig vid centralen utan att bry sig gör mig förbannad. Ber han om ursäkt så skrattar jag och säger att sånt händer. Jag går på Micke Hs linje.
Recommended Posts