Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hur allmänt accepterat är det att "vill du kolla på film ikväll?" betyder "vill du knulla ikväll?"? Jag kan inte minnas om jag sett det utanför Flashback eller inte så sanningshalten är svår att avgöra...

Postat

Vet inte riktigt varför det inte skulle betyda just vill du kolla på film ikväll. Vore ju dumt om det betyder vill du knulla med tanke på att jag nog sagt det till pazo.

Postat (redigerat)

Hur allmänt accepterat är det att "vill du kolla på film ikväll?" betyder "vill du knulla ikväll?"? Jag kan inte minnas om jag sett det utanför Flashback eller inte så sanningshalten är svår att avgöra...

Men det beror lite på vem man säger det till och i vilket sammanhang.

Om man är på fest hos nån och träffar en tjej och ställer frågan så kan det med stor risk tolkas så ja.

Men är det nån tjejkompis/klasskompis/granne så behöver det ju tolkas så, men kan ju nog ändå lätt uppfattas som att man är intresserad av henne iallfall.

Spelar ju roll hur man säger det också. Finns ju:

1. Vill du komma hem och se en film med mig ikväll?

2. Du har inte lust att se film nån dag framöver?

Nummer 2 är ju därför att föredra om man inte vill att det ska missuppfattas lika lätt.

Tror jag iallfall. Brukar inte se filmer me mina tjejkompisar utan mest killpolare.

Redigerat av Memphis
Postat

Äre nån som vet varför jag känner igen chefen i "kungarna av tylösand"? Den där snubben som puckona jobbar för i nåt surfcenter? Är han kändis, eller känner jag honom på riktigt?

Postat

Äre nån som vet varför jag känner igen chefen i "kungarna av tylösand"? Den där snubben som puckona jobbar för i nåt surfcenter? Är han kändis, eller känner jag honom på riktigt?

Nej fidden, du känner honom inte. Han vann camp molloy.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.