Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En gång hängde jag med några aktiva LUFare. Alltså, de gick inte runt och luffade då, utan de var med i liberala ungdomsförbundet.

De påstod och trodde på fullt allvar att om vänsterpartiet fick majoritet, så skulle alla liberaler skjutas ihjäl.

Jag försökte påstå att "nä, så blir det nog inte... de vänsterpartister jag känner har väldigt lika åsikter jämfört med er", för det hade de. LUF stod nämligen väldigt långt ifrån moderpartiet (FP) även då. Men hon vägrade tro på det. "De kommer skjuta oss!" sa hon uppriktigt upprörd.

Sen pratade vi aldrig mer om det xD

Hur menar du lika åsikter? Ungdomsförbunden är ju mer ideologiska och därmed mer extrema i sin politik, så LUF är ju mer liberala än vad Fp är och Ung vänster är ju full med massa antikapitalister och kommunister.

Annons
Postat

på tal om overkill och pazo då. Dödsfienderna.

Vi är sånadär coola killar som respekterar andras åsikter du vet! Fast det kändes lite udda kolla på valvakan med två vänsterpartister och en antikapitalist.

Postat

Hur menar du lika åsikter? Ungdomsförbunden är ju mer ideologiska och därmed mer extrema i sin politik, så LUF är ju mer liberala än vad Fp är och Ung vänster är ju full med massa antikapitalister och kommunister.

Då undrar man hur Ung AFA är.

Postat

CUF då? De är mer... vadå än... vadå?

Postat

CUF då? De är mer... vadå än... vadå?

Haha, inte alls insatt i dom. Men eftersom ungdomsförbunden inte behöver tillämpa sin politik rent praktiskt kan dom ju vara mer ideologiska och LUF kan vara mer liberala och UV kan vara halvkommunister. Centern har ju inte direkt någon tydlig ideologi. Fast enligt vissa analyser jag läst är dom det mest marknadsliberala partiet i riksdagen.

Postat

Haha, inte alls insatt i dom. Men eftersom ungdomsförbunden inte behöver tillämpa sin politik rent praktiskt kan dom ju vara mer ideologiska och LUF kan vara mer liberala och UV kan vara halvkommunister. Centern har ju inte direkt någon tydlig ideologi. Fast enligt vissa analyser jag läst är dom det mest marknadsliberala partiet i riksdagen.

Men du höll ju på och snackade massa om centern förut...

Jag tror också att ungdomsförbundens mer framträdande ideologi beror på att deras medlemmar är unga.

Postat

Men du höll ju på och snackade massa om centern förut...

Jag tror också att ungdomsförbundens mer framträdande ideologi beror på att deras medlemmar är unga.

Ja, men CUF vet jag ingenting om.

Ja, definitivt.

Postat

Ska förklara min situation i korthet att hon jag har pratat med två gånger två dar i rad (det var hon som satte sig vid mig frivilligt) eller egentligen mest att hon har pratat med mig för hon babblade utav bara den, hoppas jag hamnar i samma grupp som mig på grupparbetskursen, och som det ser ut nu verkar det bli ca 50/50 om hon gör det eller inte. Hon är söt. Men jag ska inte känna mig speciell för hon är en sån som förmodligen känner alla i hela Stockholms län.

slash bry

Postat

Ska förklara min situation i korthet att hon jag har pratat med två gånger två dar i rad (det var hon som satte sig vid mig frivilligt) eller egentligen mest att hon har pratat med mig för hon babblade utav bara den, hoppas jag hamnar i samma grupp som mig på grupparbetskursen, och som det ser ut nu verkar det bli ca 50/50 om hon gör det eller inte. Hon är söt. Men jag ska inte känna mig speciell för hon är en sån som förmodligen känner alla i hela Stockholms län.

slash bry

Det är spännande!

Postat

Kan inte skriva långt. För som Grahn skrev, forumet e konstigt nu...

Man kan ju inte ens scrolla till höger!

Så kommer "time elapsed error" upp hela tiden.

Bajs!

Gonatt!

😏

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.