Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

"Man", vilka "man"?

Saken är att även om säg sossarna skulle ta upp PP eller FIs frågor i sitt program (vilket inte kommer hända) så skulle de ändå prioritera bort de frågorna för att de tycker fördelningspolitiken och annat tjafs är viktigare.

Jag tänkte mer på ifall man startade ett eget parti med alla småpartiers frågor. Då skulle man få en hel del röster.

😆😛😕

Postat

Jag tänkte mer på ifall man startade ett eget parti med alla småpartiers frågor. Då skulle man få en hel del röster.

😆😛😕

Nej, för då vet man fortfarande inte vilka frågor som kommer prioriteras, och dessutom kan de olika partierna ha partiprogram som motsäger varandra.

Postat

Nej, för då vet man fortfarande inte vilka frågor som kommer prioriteras, och dessutom kan de olika partierna ha partiprogram som motsäger varandra.

PP har ju bara typ 2 frågor och FI 1.

Man kan prioritera ALLA frågor.

Postat (redigerat)

PP har ju bara typ 2 frågor och FI 1.

Man kan prioritera ALLA frågor.

PP har lika många frågor som vilket parti som helst om man ska räkna alla sakfrågor individuellt, vilket blir ganska meningslöst eftersom det rör sig om en hel ideologi, och FI kan jag inte tala för.

EDIT: Och man kan inte prioritera hur mycket som helst om man har 14 mandat i riksdagen.

Redigerat av Dingbats
Postat (redigerat)

350px-Death_penalty_statutes_in_the_United_States.svg.png

Ingen lag för dödsstraff

█▌ Lagligt, men anses strida mot författningen

█▌ Har inte använts sedan 1976

█▌ I bruk sedan 1976

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.