Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Läst ikhappp! Gymma nu! I´ll be back!

arnold-schwarzenegger-the-terminator.jpg

Ni kan fundera på den här gåtan sålänge:

Du har två tomma flaskor, på 3 respektive 5 liter. Du vill bara dricka exakt 4 liter vatten och har en kran tillgänglig. Hur gör du? :rolleyes:

Redigerat av Memphis
Postat

Du har två tomma flaskor, på 3 respektive 5 liter. Du vill bara dricka exakt 4 liter vatten och har en kran tillgänglig. Hur gör du? :rolleyes:

Går på krogen och beställer in... 😏

Näe, fyller 5-litaren full, häller över till 3:an är full. Kvar är två liter. Drick, töm trean och börja om. 😛

Postat

Jag häller i fem liter i den stora flaskan. Sedan häller jag över tre liter av dessa till den lilla flaskan och häller ut det vattnet sedan. Sedan dricker jag upp de två liter som är kvar i den stora flaskan.

Sedan upprepar jag det en gång till.

Postat

Läget?

Inte på topp idag 🙁 . Saknar en kompis som skulle fyllt år idag som tyvärr gått bort + kärleksbekymmer. "...det går åt hellvette med allt.(Winnerbäck)" Fattar ingenting eftersom det var nåt på g från bägge sidor kändes det som. Jaja aldrig mer släppa ner garden.

Postat (redigerat)

Går på krogen och beställer in... 😏

Näe, fyller 5-litaren full, häller över till 3:an är full. Kvar är två liter. Drick, töm trean och börja om. 😛

Jag häller i fem liter i den stora flaskan. Sedan häller jag över tre liter av dessa till den lilla flaskan och häller ut det vattnet sedan. Sedan dricker jag upp de två liter som är kvar i den stora flaskan.

Sedan upprepar jag det en gång till.

Så kan man göra. 😄 1 poäng till er. Men jag glömde ju en viktig detalj som höjer svårighetsgraden en del. Ni ska kunna dricka era 4 liter i ett svep! 😮

Och ni får inte hälla ut något på marken.

Gnugga era geniknölar nu! ☺️

EDIT! Ni får visst hälla ut vatten på marken. 😛

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.