Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Men asså! SEBBE HÄJLPER JU OCKSÅ TILL ATT PRODDA 😮

ASSÅ OKEJ! 😮

SORRY KILLIS! 🙁

Ni är duktiga. 🥰

Postat (redigerat)

Jag kollar efter basister på bandfinder.se och hittade denna:

"Hej, behöver något band som jag kan spela med när mitt andra band är cpiga i skallen och bara vill spela på torsdagar."

kan spela nästan allt förut att jag HATAR trioler, alltså tre slag."

😳

😆

Redigerat av Memphis
Postat

Jag kollar efer basister på bandfinder.se och hittade denna:

"Hej, behöver något band som jag kan spela med när mitt andra band är cpiga i skallen och bara vill spela på torsdagar."

kan spela nästan allt förut att jag HATAR trioler, alltså tre slag."

😳

😆

😆

Postat

Lätt att de kommer ha strulat för honom!

Typ att det inte fanns kvar lappar. eller att hans valsedel har "fel" nummer osv osv 😛

Eller redan blivit avprickad i boken...

Postat

Ner med demokratin för fan. Om svenska folket är så jävla förbannat korkade så dom tillåter SD att komma in så har inte svenska folket rätt till en egen åsikt.

Postat

Vi är ju redan på väg mot en amerikansk tvåblocks-demokrati. Fullfölj det - alliansen mot rödgröna. Och släng ut alla andra partier - inkluderat Sverigedemokraterna.

Eller ännu hellre - förbjud partier med främlingsfientliga åsikter.

Postat

Ner med demokratin för fan. Om svenska folket är så jävla förbannat korkade så dom tillåter SD att komma in så har inte svenska folket rätt till en egen åsikt.

Det är ju det jag säger! Demokrati fungerar inte. Folk är för dumma i huvudet.

Postat

Men att SD kommit in tyder ju på en sak. Att en större del av Sveriges befolkning sedan förra valet har börjat se problem med en stor invandring.

För nu har 20% av Sveriges befolkning utländsk bakgrund och om många människor inte gillar förändringen som sker i samhället så avspeglas ju det i resultatet i röstningen.

Jag förespråkar ju inte SD men jag tycker att det är väldigt bra att det lyfts fram i Politiken, och man måste kunna få tycka till om invandring utan att kallas för rasist.

Jag gillar att krigsflyktingar får ett mycket bättre och anständigare liv här i Sverige

men samtidigt kan vi inte ta emot hur många som helst. Vi har ju inte ens tillräckligt med bostäder och jobb till vår egen befolkning.

Jag bor alldeles bredvid en förort och ser ett och annat. På gatorna ligger ändå tiggare, de tigger på spårvagnar osv.

Det är mycket högre kriminalitet kring förorterna eftersom den bristen på jobb näst intill tvingar dem till det, för att försörja sin familj osv.

Jag tror Sverige med tiden kommer bli tvungna att strypa strömmen av invandring och då delvis pga av SD, men det är ju då inte "dom" bestämt det utan

en tillräckligt stor del av vår befolkning som insett att vi måste hitta en balans och försöka bromsa det en aning och ta hand om de som redan är här.

Jag har inget emot invandring men det måste finnas någon sorts gräns, så tycker SD bör finnas med i spelet, även om de kan tyckas vara extrema.

Postat

Eller ännu hellre - förbjud partier med främlingsfientliga åsikter.

Eller så är det bra att åsikterna kommer till ytan å att det inte tisslas å tasslas. Tror det blir mycket för och emot invandringssnack nu och var missnöjet ligger. Många rasister har inte ens hälsat på eller känner en invandrare, ännu mindre lärt känna bakgrunden till varför de kommit hit.

Postat

Har lite svårt att avgöra om du skämtar eller inte, men jag hoppas du inte är allvarlig.

Postat

Har lite svårt att avgöra om du skämtar eller inte, men jag hoppas du inte är allvarlig.

Jag är nog mer förbannad än allvarlig just nu.

Postat

37/5668 distrikt räknade, så det är inte mycket - men... 7,7%?

24617569.png

Postat

haha, roligt med fördröjningen.

Vänsterpartist: Det är möjligt att vi inte vinner denna gången

Vänsterpartisterna i bakgrunden: "JAAAAAAAAAA! (hurra hurra)"

Postat

haha, roligt med fördröjningen.

Vänsterpartist: Det är möjligt att vi inte vinner denna gången

Vänsterpartisterna i bakgrunden: "JAAAAAAAAAA! (hurra hurra)"

Hoppade också till åt det, var tvungen att backa och se om jag verkligen hörde rätt...

Det där måste jag spara ut som ett separat filmklipp. 😄

Postat (redigerat)

Det här kan va det underligaste du har gjort hittills.

Undrar om debatt kan få tag på rätt valsedlar?

Lätt att de kommer ha strulat för honom!

Typ att det inte fanns kvar lappar. eller att hans valsedel har "fel" nummer osv osv 😛

Bara att köra blank och skriva parti ju!

Men ja, jag tror helt på Pazos linje.

😆 haha 😛

Eller redan blivit avprickad i boken...

2002 - För åtta år sedan så fanns jag inte upptagen i deras bok och de undrade varför. Vad skulle jag säga? Jag hade ju bott i området i ungefär 3 år redan då. Men då skrev de in mig manuellt. Dock fick jag lägga i lapparna i kuverten två gånger, för en av valförättarna sa att jag lagt i dem från fel håll, strecken skulle inte synas från framsidan tydligen.

2006 - Jag var väldigt influensasjuk och yrade av feber på 41.2 Celsiusgrader. Hoppade över. Hann inte få fram ett bud.

2010 - Jag var där när endast 20 minuter återstod. Hörde det mumlas överallt både bland dem som lämnade ut valsedlar och de relativt få som skulle rösta nu i sista stund (approx. 15 personer) om en fundering över vilka som kunde tänkas rösta på Sverigedemokraterna. Den enda som ville ge mig en valsedel av representanterna utanför lokalen var en mellanblond brud, men jag gick förbi utan att se vilket parti hon representerade. När jag väl kom in i korridoren så är det första jag hör en kraftig tillsägelse (!) från en valförrättare, om att jag bara får ta EN valsedel för varje val.. Jag vänder mig om och kollar in henne, men skakar på huvudet utan att svara. Dessutom verkade de spara in på ljuset där, för det var mörkt som f*n. Jag brukar ta ett antal valsedlar med mig till det gröna båset, bara för ingen ska se vad jag röstar på. Inte hon heller. Ställer mig där, stoppar i de tre valsedlarna enligt det sätt som gubben 2006 sagt. Lämnar fram valkuverten till samma kvinna som sagt åt mig om antal valsedlar i kuverten tidigare. Bredvid henne vid samma bord sitter ytterligare hela fyra valförrättare! Hon kräver då med bister uppsyn att jag visar legitimation eftersom hon inte kan ta emot valkuverten annars. 😳 Så jag visar då mitt id-kort. Men då är hon inte säker på att det är jag på bilden. Det enda jag kan säga till hennes försvar är att jag på bilden inte hade glasögon utan kontaktlinser på mig. Efter en suck från mig accepterar hon dock det hela, varvid mannen bredvid henne frågar om hon i detta fallet har kollat att jag inte har stoppat i två valsedlar i kuverten! Vad i helvete..., tänkte jag. "Ja, det har jag gjort i detta fallet", svarar hon då. FUCK OFF för fan!

Dingbats: De hade ingen penna där!! Så jag kunde inte skriva Partiet för Naturens lag på en blank lapp, vilket var det enda roliga partiet av de jag dragit. Så jag röstade enligt vad jag grunnat på under veckan lite mer seriöst. Det blev tre olika sedan tidigare redan etablerade riksdagspartier - en salig blandning.

Man ska väl rösta när man bor i Sverige och vara tacksam för att inte bo i ett land där det inte fungerar så bra.

😄

Rock 1 roller

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.