Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Sjukt kul att lira NHL11 😄 :D Det sjuka är ju att jag satta flera mål fast min kompis är värsta nörden. 😛

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

SPORTFANTAST!!

Jag har suttit med ett bildbehandlingsprogram som heter Photo Studio och är bra, men jag fattar inte hur jag ska veta hur stora avstånden blir i cm när jag markerar dem i min egengjorda mall på 28,2 x 12,0 cm. Detta motsvarar måttet på en insert (insticksblad) runtom en PPcd-box. Vertikalt sett så vill jag på mitten kunna skriva titel mm. Det finns en markör i form av ett kryss och när man flyttar den markören inom mallen får man upp två tal - ett för vertikalled och ett för horisontalled.

Problemet är dock att dessa tal anges i pixel. Men jag valde under preferenser att jobba i för mallen inte pixel utan cm. Jag vill flytta krysset för att göra två vertikala linjer med ett avstånd som motsvaras av ryggen på en cd-box. Låt säga att det är 4 mm. Jag ska ju inte behöva chansa var (28,2/2) - 0,2 = 13,9 cm är... och var 14,3 cm är i horisontalled, när jag ska klicka fram mina två vertikala linjer. 14,3 - 13,9 = 0,4 cm och motsvaras av cdbox-ryggen. Jag är alltså ute efter att i programmet dra två linjer rakt upp och ned helt enkelt, i exakt rätt läge, vilket motsvaras av ryggen på cd-boxen sedan.

Hur gör ni?

Redigerat av debatt
Postat

Råkade bli vald som ledamot till polmagasinet (programmets tidning), är sedan tidigare ledamot i fest- och kulturutskottet. Dessutom ska vi börja med ett projekt om ett pol kand-konvent och eftersom det var min idé blir jag väl typ "projektledare" för det. Najs!

Jag och en kompis blev valda till ordförande och vice ordförande i en tennisförening en gång i världen när vi inte gick på årsmötet.

Postat (redigerat)

Så har man då röstat.

Bara att vänta o se nu då ifall fler röstar så Björklöven får spela i elitserien. 😕

Redigerat av Pico
Postat

Så har man då röstat.

Bara att vänta o se nu då ifall fler röstar så Björklöven får spela i elitserien. 😕

Brukar inte björklöv falla ner när det blir höst? Isåfall ser det inte ljust ut...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.