debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Lunchen avklarad. 1 hel Polarkaka med griljerad skinka o mjölk.
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 När ni hör uttrycket "helt fyrkantigt" hur tänker ni då? 😮
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 (redigerat) Hoppas inte alla är lika döda som det verkar. Nu ska jag städa. Redigerat 16 september 2010 av debatt
Micke H Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Nån hade tystat SD's Åkesson med vuvuzelan när han höll tal. 😆
Neosus Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 När ni hör uttrycket "helt fyrkantigt" hur tänker ni då? 😮 Att någonting är inrutat! ....eeeeh........ 😕
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Att någonting är inrutat! ....eeeeh........ 😕 Jaahaaaaa... du tänker så! Smart! DP undrade om en matteformel bara gällde i ett "Helt fyrkantigt" rum. Och då svarade Gilbert, "Ja, rektangulärt rum är det enda som..." Varför diskussionen fortsätter med samma ingångsfel. När jag påpekade detta, så förstod inte Gilbert ens det, utan hänvisar mig till vad en rektangel är - enligt Wikipedia dessutom... MIG! 😄 Jag kontrade med att länka till en kvadrat. 😆 Jag menar alltså att DP från början med "helt fyrkantigt" avsåg ett kvadratiskt rum, eftersom det kallas så i folkmun...
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Nån hade tystat SD's Åkesson med vuvuzelan när han höll tal. 😆 Dåligt!
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=CDftR5WMfv8&feature=player_embedded Ojdå!
SadamJR Postat 16 september 2010 Trådstartare Postat 16 september 2010 Bugar och bockar. Det gör inte Sadam. Jag har ju tom tilhandahållit en del av utrustningen.
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Jag har ju tom tilhandahållit en del av utrustningen. Sant, du måste få en bug och bock själv!
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 (redigerat) Jag har en analog kamera, men man kan bara zooma manuellt med den och knappt nån mer manuell inställning finns. Det är ett och annat år sedan jag använde den, så jag minns inte riktigt. Fotar inte mycket alls. Fördelen med min lilla digitala är ju att man kan se bilderna direkt och vet om man måste ta om bilder. Lagra, radera, redigera är ju smidigt också. Att kunna spela in en videosnutt i bra kvalitet (kanske bortsett från ljudet) är ju bonus. Men fortfarande skäms man ju när någon tar upp en riktig kamera. Med det menar jag en systemkamera à la analog ultramanuell. Redigerat 16 september 2010 av debatt
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Jag har en analog kamera, men man kan bara zooma manuellt med den och knappt nån mer manuell inställning finns. Det är ett och annat år sedan jag använde den, så jag minns inte riktigt. Fotar inte mycket alls. Fördelen med min lilla digitala är ju att man kan se bilderna direkt och vet om man måste ta om bilder. Lagra, radera, redigera är ju smidigt också. Att kunna spela in en videosnutt i bra kvalitet (kanske bortsett från ljudet) är ju bonus. Det beror på vad man värdesätter. Jag värdesätter att inte ha för många val att göra själv, och att det är analogt är i sig ett självändamål.
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Du behöver inte skämmas när folk tar upp systemkameror, 90% av alla systemflashare kör den bara på auto med inbyggd blixt i vilket fall.
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Frågan blir: hur ser vi på DIGITALA systemkameror? 😲
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Nu sitter jag här med mina tjocka svarta bågar och lyssnar på Belle & Sebastian på vinyl...
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Frågan blir: hur ser vi på DIGITALA systemkameror? 😲 Det är ju det som är överlägset vanligast.
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 (redigerat) En annan fråga är: SKA jag gå 1.5 km T/R till skivaffären för att se om de kan tänkas ha inne en cd som de säger sig ha inne till försäljning imorgon fredag, trots att den inte ska släppas förrän officiellt på måndag? Fjäska lite... 🥰 tillägg: gå NU alltså, var frågan. Risken är att jag kan ha promenerat i onödan. Redigerat 16 september 2010 av debatt
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Nu sitter jag här med mina tjocka svarta bågar och lyssnar på Belle & Sebastian på vinyl... Dubbeltumme på det!
Neosus Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 De e som lite roligare om man kan hålla på och byta objektiv och sånt som påverkar bilden på ett asfett sätt som till exempel.....eeehhm..... bredare bild 😕
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 En annan fråga är: SKA jag gå 1.5 km T/R till skivaffären för att se om de kan tänkas ha inne en cd som de säger sig ha inne till försäljning imorgon fredag, trots att den inte ska släppas förrän officiellt på måndag? Fjäska lite... 🥰 tillägg: gå NU alltså, var frågan. Risken är att jag kan ha promenerat i onödan. Du kan ju ringa och fråga.
Pazo Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Köpte chips, dipp å läsk. Dingis favvochips också!
Dingbats Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Köpte chips, dipp å läsk. Dingis favvochips också! 🥰 Vilken dipp och läsk då?
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Du kan ju ringa och fråga. Det är lättare att övertyga öga mot öga.
debatt Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Ähh.... jag tar tag i lite grejer här istället och går till skivaffären Bengans imorgon istället. Det regnar ju småspik f.ö.
Neosus Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Det är lättare att övertyga öga mot öga. Ja och så kan du ju ramla in på nån godisaffär eftervägen och handla en....godis. Eller nått! Skulle jag ha gjort ☺️
Recommended Posts