Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Att någonting är inrutat!

....eeeeh........ 😕

Jaahaaaaa... du tänker så! Smart!

DP undrade om en matteformel bara gällde i ett "Helt fyrkantigt" rum. Och då svarade Gilbert, "Ja, rektangulärt rum är det enda som..."

Varför diskussionen fortsätter med samma ingångsfel. När jag påpekade detta, så förstod inte Gilbert ens det, utan hänvisar mig till vad en rektangel är - enligt Wikipedia dessutom... MIG! 😄 Jag kontrade med att länka till en kvadrat. 😆

Jag menar alltså att DP från början med "helt fyrkantigt" avsåg ett kvadratiskt rum, eftersom det kallas så i folkmun...

Postat (redigerat)

Jag har en analog kamera, men man kan bara zooma manuellt med den och knappt nån mer manuell inställning finns. Det är ett och annat år sedan jag använde den, så jag minns inte riktigt. Fotar inte mycket alls. Fördelen med min lilla digitala är ju att man kan se bilderna direkt och vet om man måste ta om bilder. Lagra, radera, redigera är ju smidigt också. Att kunna spela in en videosnutt i bra kvalitet (kanske bortsett från ljudet) är ju bonus.

Men fortfarande skäms man ju när någon tar upp en riktig kamera.

Med det menar jag en systemkamera à la analog ultramanuell.

Redigerat av debatt
Postat

Jag har en analog kamera, men man kan bara zooma manuellt med den och knappt nån mer manuell inställning finns. Det är ett och annat år sedan jag använde den, så jag minns inte riktigt. Fotar inte mycket alls. Fördelen med min lilla digitala är ju att man kan se bilderna direkt och vet om man måste ta om bilder. Lagra, radera, redigera är ju smidigt också. Att kunna spela in en videosnutt i bra kvalitet (kanske bortsett från ljudet) är ju bonus.

Det beror på vad man värdesätter. Jag värdesätter att inte ha för många val att göra själv, och att det är analogt är i sig ett självändamål.

Postat

Du behöver inte skämmas när folk tar upp systemkameror, 90% av alla systemflashare kör den bara på auto med inbyggd blixt i vilket fall.

Postat (redigerat)

En annan fråga är: SKA jag gå 1.5 km T/R till skivaffären för att se om de kan tänkas ha inne en cd som de säger sig ha inne till försäljning imorgon fredag, trots att den inte ska släppas förrän officiellt på måndag? Fjäska lite... 🥰

tillägg: gå NU alltså, var frågan.

Risken är att jag kan ha promenerat i onödan.

Redigerat av debatt
Postat

De e som lite roligare om man kan hålla på och byta objektiv och sånt som påverkar bilden på ett asfett sätt som till exempel.....eeehhm..... bredare bild 😕

Postat

En annan fråga är: SKA jag gå 1.5 km T/R till skivaffären för att se om de kan tänkas ha inne en cd som de säger sig ha inne till försäljning imorgon fredag, trots att den inte ska släppas förrän officiellt på måndag? Fjäska lite... 🥰

tillägg: gå NU alltså, var frågan.

Risken är att jag kan ha promenerat i onödan.

Du kan ju ringa och fråga.

Postat

Det är lättare att övertyga öga mot öga.

Ja och så kan du ju ramla in på nån godisaffär eftervägen och handla en....godis. Eller nått!

Skulle jag ha gjort ☺️

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.