Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nej jag klagar inte, det vore ju idiotiskt, jag försökte bara förklara och förstå. Vad han röstar på är ju hans sak såklart.

Sen tycker jag annars att en dåligt underbyggd röst är sämre än att inte rösta alls. Apropå din sista halva mening, inte Micke.

I så fall utgår jag från att du inte tänker rösta i landsting- och kommunvalet? Enligt vad du sagt tidigare så misstänker jag att du inte har någon större koll, alltså en dåligt underbyggd röst. Jag hade inte heller någon koll utan tänkte att dom i grund och botten har samma visioner och värderingar som partiet på riksnivå och utifrån det röstade jag. Informerade val är naturligtvis det absolut bästa, men eftersom fördelningen av personer som inte röstar är väldigt asymmetrisk är det bättre att dom röstar på det dom misstänker är "bäst" än att dom inte röstar allt för att dom känner att dom i så fall måste sätta sig in partipolitiken alldeles för mycket.

Postat

I så fall utgår jag från att du inte tänker rösta i landsting- och kommunvalet? Enligt vad du sagt tidigare så misstänker jag att du inte har någon större koll, alltså en dåligt underbyggd röst. Jag hade inte heller någon koll utan tänkte att dom i grund och botten har samma visioner och värderingar som partiet på riksnivå och utifrån det röstade jag. Informerade val är naturligtvis det absolut bästa, men eftersom fördelningen av personer som inte röstar är väldigt asymmetrisk är det bättre att dom röstar på det dom misstänker är "bäst" än att dom inte röstar allt för att dom känner att dom i så fall måste sätta sig in partipolitiken alldeles för mycket.

Då vet du ju åtminstone vad de har för visioner och värderingar, även om du inte är insatt i alla sakfrågor på de lägre nivåerna. Jag vet vilka visioner och värderingar V har generellt, och jag vet också att de på kommunnivå vill bygga fler hyresrätter.

Postat

Har inte föreläsning förrän 13.15 idag. Lite segt. Föredrar när dom är vid 10.

Samma här, eller 13.00 då för vi har ingen akademisk slackerkvart. Slutar era föreläsningar prick då istället?

Postat

Samma här, eller 13.00 då för vi har ingen akademisk slackerkvart. Slutar era föreläsningar prick då istället?

Japp. Först har man 45 minuter, sen rast på 15 och sen 45 minuter igen.

Postat

Ska dock till skolan snart ändå och plugga med Anton. Ska försöka göra duggan med, klarar man den får man ett poäng till tentan. Var en förra veckan också som jag fick ett poäng ifrån. Iofs är det 100 poäng totalt på tentan så det är ju ingen jättestor fördel men alla poäng man kan få är bra poäng.

Postat

Runt 60, fast då är det många som bara går antingen introduktionskursen som slutar om ett par veckor eller den här terminen. Kanske hälften kvar sen, grov uppskattning.

Postat

I min klass typ 125 från början, sen har ju en del hoppat av. 100 kanske. Men den här kursen läser vi med massa andra, så runt 300.

Vi var runt 15-20 oftast. Nån gång var vi 3.

Ojojoj... "finns det platser till alla-många" var vi nån gång, vilket innebar över 60.

Gemensam träff i aulan hände. Då kunde man vara över 100. Enstaka gång per år.

Postat

I min klass typ 125 från början, sen har ju en del hoppat av. 100 kanske. Men den här kursen läser vi med massa andra, så runt 300.

Tog de in alla som sökte eller?

😮

Postat

Ska dock till skolan snart ändå och plugga med Anton. Ska försöka göra duggan med, klarar man den får man ett poäng till tentan. Var en förra veckan också som jag fick ett poäng ifrån. Iofs är det 100 poäng totalt på tentan så det är ju ingen jättestor fördel men alla poäng man kan få är bra poäng.

Vad är duggan?

😲

Postat

Har inte föreläsning förrän 13.15 idag. Lite segt. Föredrar när dom är vid 10.

Skolkar du?

Eller kör Internet i mobilen under lektionen?

☺️

Postat (redigerat)

Sent svar...men hade inte Sverigedemokraterna funnits så hade jag röstat blankt. Nu tycker jag snarare att det är sjukt viktigt att göra allt jag kan för att få bort dom. Då röstar jag hellre på "the lesser evil".

Detta kan lätt misstolkas.

⚠️

Tillägg: Ännu mer om jag raderat de två sista meningarna alternativt om någon som inte orkade läsa så länge såg texten.

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Tycker ni att CD wow är en wow-upplevelse?

Har beställt därifrån Hong Kong en enda gång, tror jag, och titlarna på omslagen stämde inte med skivorna. Fel ordning och sånt. Kör de bara med hembrända skivor?

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.