Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fan va nyttig jag är ändå.

Fil/Müssli med skivad banan i, fullkornsbröd med extra protein, ett kokat ägg, apelsinjuice. 🤪

Redigerat av Memphis
Annons
Postat

Fan va nyttig jag är ändå.

Fil/Müssli med skivad banan i, fullkornsbröd med extra protein, ett kokad ägg, apelsinjuice. 🤪

Meh! Man kan ju inte koka ett ägg. Då är man ju konstig.

Postat

jAG HAR INGEN SOFFA SÅ JAG KVALAR VÄL INTE RIKTIGT IN SOM LÄNGSTAH

😛

Jo, det gör du Grahn. 🥰

...capslock är roligt. 😮

JAPP! 😄

Postat

Förstår inte grejen med att vara antikapitalistik.

För att konsumtionssamhället koncentrerar oförtjänt makt till storföretagen och leder till en ohållbar miljösituation? För att man tycker att kultur är finare än reklam? För att det är äckligt? För att Lars Ohly säger det?

Postat

I, Investigative: Teoretisk/ analyserande

Nyckelord ”forskartyper”, metodiska, intellektuella, logiska, rationella, uppskattar vetande, nyfikna – vill förstå, hittar lösningar, självständiga

Om du tycker att detta stämmer in på dig kan du läsa om: Apotekare, Beteendevetare, Civilingenjör, Datavetare, Farmacevt, Forskare, Försäkringstjänsteman, Handläggare, Jurist, Logistiker, Läkare, Matematiker, Nationalekonom, Naturvetare, Psykolog , Statistiker, Utredare

Postat (redigerat)

Meh! Man kan ju inte koka ett ägg. Då är man ju konstig.

Meh! Säg inte att du äter råa ägg bara för att det e macho och "alla andra" gör det. Risken för salmonella e ju större! Inte jättestor i just Sverige men finns ändå risk.

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Nd4b_eBWlZYJ:www.svenskaagg.se/bransch/branschinformation/agg/checklista/8-10-1_Salmonella.pdf+r%C3%A5a+%C3%A4gg+salmonella&hl=sv&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESgJ2UXbASfis2ZzjNzBPqnTjWHezmUKkj1O43sa2Wt1cPKQBJ4xSAaMlrWHJNbKVctFXY2JZe_WAZiDBg9kH0OeKyLcFQW5cbWM6u85jb6SYs-RIQqTysjWmB9E7zonFfkVLRyD&sig=AHIEtbTpgkNZbmyE9jHevRspHk-haZNJKw

Och det försvinner ju inte protein bara för att man kokar det.

Redigerat av Memphis
Postat

Meh! Säg inte att du äter råa ägg bara för att det e macho och "alla andra" gör det. Risken för salmonella e ju större! Inte jättestor i just Sverige men finns ändå risk.

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Nd4b_eBWlZYJ:www.svenskaagg.se/bransch/branschinformation/agg/checklista/8-10-1_Salmonella.pdf+r%C3%A5a+%C3%A4gg+salmonella&hl=sv&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESgJ2UXbASfis2ZzjNzBPqnTjWHezmUKkj1O43sa2Wt1cPKQBJ4xSAaMlrWHJNbKVctFXY2JZe_WAZiDBg9kH0OeKyLcFQW5cbWM6u85jb6SYs-RIQqTysjWmB9E7zonFfkVLRyD&sig=AHIEtbTpgkNZbmyE9jHevRspHk-haZNJKw

Och det försvinner ju inte protein bara för att man kokar det.

Låt mig förtydliga: Man kan ju inte koka ETT ägg. 😛

Postat

Faktiskt bland det mest ovärda man kan göra. Tar femton minuter att koka, femton sekunder att äta, och inte blir man mätt.

Postat

Jag brukar äta fyra ägg om dan. Till frukost äter jag alltid två mackor med smör, sallad och skinka/salami/etc på och två kokta ägg till det. Sen brukar vi oftast äta två kokta ägg var på kvällen med. Det är riktigt gott med ägg.

Postat

Jag brukar äta fyra ägg om dan. Till frukost äter jag alltid två mackor med smör, sallad och skinka/salami/etc på och två kokta ägg till det. Sen brukar vi oftast äta två kokta ägg var på kvällen med. Det är riktigt gott med ägg.

Jävla ägg.

Postat (redigerat)

Mäh! Jaha. 😛 Trodde du menade så, har polare som tror att det e mycket "bättre" att äta dom råa. Sanningen, iaf enligt flera källor, är att kroppen bara kan ta upp hälften av proteininnehållet när det är i rå form. Men nänä, de lyssnar inte på mig.

Och anledningen till att jag bara kokade ETT ägg var för att jag bara hade ETT ägg! 😛

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Imorse pajjade också min mobil för 3dje gången. Samma fel igen ,skärmen startar inte. 😏 Fick lämnat in den igen och fick en fräsh lånetelefon denna gången, bad bara om det, har inte gjort det innan så har fått använda min värdelösa gamla mobil som knappt funkar. 😛

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.