Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 (redigerat) Fan va nyttig jag är ändå. Fil/Müssli med skivad banan i, fullkornsbröd med extra protein, ett kokat ägg, apelsinjuice. 🤪 Redigerat 15 september 2010 av Memphis
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Fan va nyttig jag är ändå. Fil/Müssli med skivad banan i, fullkornsbröd med extra protein, ett kokad ägg, apelsinjuice. 🤪 Meh! Man kan ju inte koka ett ägg. Då är man ju konstig.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 jAG HAR INGEN SOFFA SÅ JAG KVALAR VÄL INTE RIKTIGT IN SOM LÄNGSTAH 😛 Jo, det gör du Grahn. 🥰 ...capslock är roligt. 😮 JAPP! 😄
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Förstår inte grejen med att vara antikapitalistik. För att konsumtionssamhället koncentrerar oförtjänt makt till storföretagen och leder till en ohållbar miljösituation? För att man tycker att kultur är finare än reklam? För att det är äckligt? För att Lars Ohly säger det?
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 I, Investigative: Teoretisk/ analyserande Nyckelord ”forskartyper”, metodiska, intellektuella, logiska, rationella, uppskattar vetande, nyfikna – vill förstå, hittar lösningar, självständiga Om du tycker att detta stämmer in på dig kan du läsa om: Apotekare, Beteendevetare, Civilingenjör, Datavetare, Farmacevt, Forskare, Försäkringstjänsteman, Handläggare, Jurist, Logistiker, Läkare, Matematiker, Nationalekonom, Naturvetare, Psykolog , Statistiker, Utredare
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 (redigerat) Meh! Man kan ju inte koka ett ägg. Då är man ju konstig. Meh! Säg inte att du äter råa ägg bara för att det e macho och "alla andra" gör det. Risken för salmonella e ju större! Inte jättestor i just Sverige men finns ändå risk. http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Nd4b_eBWlZYJ:www.svenskaagg.se/bransch/branschinformation/agg/checklista/8-10-1_Salmonella.pdf+r%C3%A5a+%C3%A4gg+salmonella&hl=sv&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESgJ2UXbASfis2ZzjNzBPqnTjWHezmUKkj1O43sa2Wt1cPKQBJ4xSAaMlrWHJNbKVctFXY2JZe_WAZiDBg9kH0OeKyLcFQW5cbWM6u85jb6SYs-RIQqTysjWmB9E7zonFfkVLRyD&sig=AHIEtbTpgkNZbmyE9jHevRspHk-haZNJKw Och det försvinner ju inte protein bara för att man kokar det. Redigerat 15 september 2010 av Memphis
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 För att Lars Ohly säger det? Ah men ålrajt.
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Ah men ålrajt. Fast i allvarlighetens namn väger väl de andra argumenten lite tyngre kanske.
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Meh! Säg inte att du äter råa ägg bara för att det e macho och "alla andra" gör det. Risken för salmonella e ju större! Inte jättestor i just Sverige men finns ändå risk. http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Nd4b_eBWlZYJ:www.svenskaagg.se/bransch/branschinformation/agg/checklista/8-10-1_Salmonella.pdf+r%C3%A5a+%C3%A4gg+salmonella&hl=sv&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESgJ2UXbASfis2ZzjNzBPqnTjWHezmUKkj1O43sa2Wt1cPKQBJ4xSAaMlrWHJNbKVctFXY2JZe_WAZiDBg9kH0OeKyLcFQW5cbWM6u85jb6SYs-RIQqTysjWmB9E7zonFfkVLRyD&sig=AHIEtbTpgkNZbmyE9jHevRspHk-haZNJKw Och det försvinner ju inte protein bara för att man kokar det. Låt mig förtydliga: Man kan ju inte koka ETT ägg. 😛
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Låt mig förtydliga: Man kan ju inte koka ETT ägg. 😛 Faktiskt bland det mest ovärda man kan göra. Tar femton minuter att koka, femton sekunder att äta, och inte blir man mätt.
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Förstår inte grejen med att vara antikapitalistik. Och framför allt för att det finns viktigare värden i livet än pengar.
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jag brukar äta fyra ägg om dan. Till frukost äter jag alltid två mackor med smör, sallad och skinka/salami/etc på och två kokta ägg till det. Sen brukar vi oftast äta två kokta ägg var på kvällen med. Det är riktigt gott med ägg.
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jag brukar äta fyra ägg om dan. Till frukost äter jag alltid två mackor med smör, sallad och skinka/salami/etc på och två kokta ägg till det. Sen brukar vi oftast äta två kokta ägg var på kvällen med. Det är riktigt gott med ägg. Jävla ägg.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 (redigerat) Låt mig förtydliga: Man kan ju inte koka ETT ägg. 😛 Mäh! Jaha. 😛 Trodde du menade så, har polare som tror att det e mycket "bättre" att äta dom råa. Sanningen, iaf enligt flera källor, är att kroppen bara kan ta upp hälften av proteininnehållet när det är i rå form. Men nänä, de lyssnar inte på mig. Och anledningen till att jag bara kokade ETT ägg var för att jag bara hade ETT ägg! 😛 Redigerat 15 september 2010 av Memphis
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Det är riktigt gott med ägg. Äggfisar är också gött!
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Mest iofs för att pazo är värre än vad jag är 😛
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 (redigerat) Mest iofs för att pazo är värre än vad jag är 😛 xD Redigerat 15 september 2010 av Memphis
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jahaaa, så det var därför vi fick ett färgat kuvert idag.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 (redigerat) Imorse pajjade också min mobil för 3dje gången. Samma fel igen ,skärmen startar inte. 😏 Fick lämnat in den igen och fick en fräsh lånetelefon denna gången, bad bara om det, har inte gjort det innan så har fått använda min värdelösa gamla mobil som knappt funkar. 😛 Redigerat 15 september 2010 av Memphis
debatt Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 En gång la jag av en brakskit och spydde fem sekunder därefter på grund av lukten! Apropå äggfisar...
Recommended Posts