Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Men typ värt att köpa en Holga bortsett från hipsterstämpeln.
debatt Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 En kille från min högstadieklass länkade till artikel om att Federley blivit misshandlad och kommenterade med "haha". 😏 Jag förstår inte riktigt kopplingen. 😲
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Läste halva, skummade halva. Men jo, men ja, men okej då. Jag vill ändå ta kort på saker. Menade väl mest att det var väl rätt förutsägbart. 😛 Alla indie/hipster-människor håller ju på med analogt fotograferande (eller digitalt som retuscheras så det ser ut som analoga foton) så det var väl mest en tidsfråga.
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Menade väl mest att det var väl rätt förutsägbart. 😛 Alla indie/hipster-människor håller ju på med analogt fotograferande (eller digitalt som retuscheras så det ser ut som analoga foton) så det var väl mest en tidsfråga. Jamen vad ska jag göra då 🙁 Det är ju inte så jävla lätt att komma på en egen konstform som inte redan har gjorts... Sen står ju jag som alla i hipsterkategorin naturligtvis lite över alla andra av samma typ, så jag gör det ju inte bara för att det är inne som alla andra gör. Nämen faktiskt lite så skit samma om alla andra gör det just nu för det är ju ändå kul liksom, och att göra saker på samma sätt som tidigare generationer ger lite historisk inblick och förståelse osv. Men jag vet att det är skittöntigt att ha en porta, en rullbandare, en skrivmaskin, fota analogt och allt sånt. Och att det inte var det du menade.
debatt Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Men jag vet att det är skittöntigt att ha en porta, en rullbandare, en skrivmaskin, fota analogt och allt sånt. Jag högaktar de som väljer de nämnda tingestarna.
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jag högaktar de som väljer de nämnda tingestarna. Bugar och bockar. Det gör inte Sadam.
debatt Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 En kille från min högstadieklass länkade till artikel om att Federley blivit misshandlad och kommenterade med "haha". 😏 Jahaa... nu fattar jag kopplingen. Hade inte koll på honom på DET viset. Personligen har jag viktigare saker att hålla reda på än vad folk gör i sängkammaren.
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jamen vad ska jag göra då 🙁 Det är ju inte så jävla lätt att komma på en egen konstform som inte redan har gjorts... Sen står ju jag som alla i hipsterkategorin naturligtvis lite över alla andra av samma typ, så jag gör det ju inte bara för att det är inne som alla andra gör. Nämen faktiskt lite så skit samma om alla andra gör det just nu för det är ju ändå kul liksom, och att göra saker på samma sätt som tidigare generationer ger lite historisk inblick och förståelse osv. Men jag vet att det är skittöntigt att ha en porta, en rullbandare, en skrivmaskin, fota analogt och allt sånt. Och att det inte var det du menade. Menade väl inte nödvändigtvis att det var dåligt, bara inte särskilt oväntat. Jag hade också gärna fotat, men det är ganska lågt prioriterat. Så kör på det!
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Menade väl inte nödvändigtvis att det var dåligt, bara inte särskilt oväntat. Jag hade också gärna fotat, men det är ganska lågt prioriterat. Så kör på det! Nej jag förstod att det inte var negativt, bara att jag själv tycker det är lite dilemmatiskt på grund av att jag passar perfekt in i genren tönthipster fast jag inte känner mig som en. Har inte vart så mycket prio för mig heller, men börjar kännas lite kul. Framkallade en engångs idag.
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Och det är ju miljarder gånger bättre att verkligen köra analogt och inte som alla wannabehipsterfjortistjejer med systemkameror som redigerar sina bilder "ascoolt".
debatt Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Herregud vad jobbigt det är att höra på Peter Eriksson... som talare alltså.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Herregud vad jobbigt det är att höra på Peter Eriksson... som talare alltså. Något annat som är jävligt jobbigt att lyssna på är konstiga människor som imorse satt med högtalare i spårvagnen! och tjatade om politik. 😠 Spelade även arabisk musik. 😳 På tal om det så är det störande när tiggare går runt i spårvagnar med dragspel och spelar framför näsan på en och glor. Alltså, tycker såklart synd om dem och ger alltid växelpengar om jag har något på mig men när de är så närgående och irriterande så blir man irriterad. 😏
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Och det är ju miljarder gånger bättre att verkligen köra analogt och inte som alla wannabehipsterfjortistjejer med systemkameror som redigerar sina bilder "ascoolt". Ja, det är ju bara herregud vad onödigt. Hela grejen med analogt är för mig i första hand tekniken, inte hur bilderna blir. Man vill känna att det är lika fysiskt som det man fotar/spelar in. Man vill få ett kort att hålla i handen. Att det råkar se ut på ett visst sätt må väl vara hänt.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Minns att skidor var jobbigt men har grymt nära till ett eljusspår så jag ska tänka att jag åker. Det är ju tanken som räknas, säger man. 😛 ☺️
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 jag sysslar och pysslar med musik ljud gatukonst postkonst dvs brev då känns foto logiskt
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Hittade en soffa på blocket, 300 kronor. Den som säljer bor i något av husen som ligger granne med oss så det är ju najs. Enda problemet är att det är samma soffmodell som pazo har. 😛 Iofs jävligt skön soffa.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Vad syftar du på med gatukonst? För jag antar att det inte är grafitti, och antagligen inte heller s.k Street art, där man målar 3-dimensionella bilder på gator som fungerar som illusioner.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Hittade en soffa på blocket, 300 kronor. Den som säljer bor i något av husen som ligger granne med oss så det är ju najs. Enda problemet är att det är samma soffmodell som pazo har. 😛 Iofs jävligt skön soffa. En Klippan? 😄 Men skit i det, köp de ändå, värsta kapet ju, och smidigt att få hem.
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 En Klippan? 😄 Men skit i det, köp de ändå, värsta kapet ju, och smidigt att få hem. Japp! Klippan. 😄 Den är dock röd, men det är ju bara byta klädsel.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Jag har varit sugen på att börja fota seriöst länge nu, men får bli när jag pluggat färdigt, så köper jag seriösa grejor. Har varken tid eller pengar nu. 🤪
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Hittade en soffa på blocket, 300 kronor. Den som säljer bor i något av husen som ligger granne med oss så det är ju najs. Enda problemet är att det är samma soffmodell som pazo har. 😛 Iofs jävligt skön soffa. Säljaren ligger med din granne eller vad sa du? Eller pazo låg med dig i en likadan soffa och betalade 300 spänn? 😕
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Ja precis. Nu mejlade jag och sa att jag ville köpa den!
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 gatukonst? Satte upp lite ironiska antikapitalistiska "hemgjord fanreklam gjord av folk som gillar tv-reklamerna så mycket" här och var på stan, bland annat. Eller egentligen inte bland så mycket annat.
Dingbats Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Vad är grejen med att alla köper soffor i längsta?
Overkill Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Förstår inte grejen med att vara antikapitalistik.
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Ja precis. Nu mejlade jag och sa att jag ville köpa den! Var det jag som övertalade dig? 😮 xD
Memphis Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 Vad är grejen med att alla köper soffor i längsta? You will get there some day my son. 😄
Neosus Postat 15 september 2010 Postat 15 september 2010 jAG HAR INGEN SOFFA SÅ JAG KVALAR VÄL INTE RIKTIGT IN SOM LÄNGSTAH ...capslock är roligt. 😮
Recommended Posts