Neosus Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 ..å dessa förbaskade dörrförsäljare borde man gräva ner på soptippen. 😠
Neosus Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Eller nej alltså dom säljer inte dörrar... 🤪
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Vad innebär allmän språkvetenskap? Och är fält något seriöst eller mer ett skämt här i längsta? 😛 Allmän språkvetenskap är typ allt som inte är fonetik eller datorlingvistik. Alltså typ grammatik, sociolingvistik, historisk lingvistik, osv. Fält VORE ju askul, min föreläsare har ju vart i Pakistan i flera år och det verkar ju som en grym grej.
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Hitler dog inte i bunkern i Berlin, sägs det. Med hjälp av SS lyckades han fly och gömde sig i Hartzbergen i över ett år. Sedan flydde han neråt Italien för att ta en båt till Sydamerika men då fick Stalins agenter tag på honom och förde honom till Moskva i all hemlighet. Stalin satte honom i en bur i ett dolt utrymme i Kreml där han tillbringade återstoden av sitt liv i sin egen avföring och blev tokig, om han inte redan var det. Stalin besökte honom varje söndag och log milt åt honom. Hitler överlevde t o m Stalin och blev mördad strax efter Stalin själv blev det. Det finns inga bevis.
Memphis Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Fast kan väl lika gärna ha hänt. Spela roll.
slejnard Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Huvudsaken är att min nya låt e fet. japp det är huvudsaken ☺️
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Var står det nånstans? Nån flashbackare som driver.
Overkill Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Språkvetenskap verkar också roligt. Har du någon aning om vad du vill jobba med eller är du lika vilsen som jag är?
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Språkvetenskap verkar också roligt. Har du någon aning om vad du vill jobba med eller är du lika vilsen som jag är? Helst bara stanna kvar inom universitetsvärlden hela livet. Tror inte lingvistik kan leda till så mycket annat om jag inte tänker om.
Overkill Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Helst bara stanna kvar inom universitetsvärlden hela livet. Tror inte lingvistik kan leda till så mycket annat om jag inte tänker om. Haha ja. Doktorera vore nog kul ändå.
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Ashärligt vore det. Man skulle känna sig så cool och grym och lite överlägsen.
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Det bästa vore en flickvän som pluggar historia, för det är jävligt intressant men man pallar inte plugga det själv.
Dingbats Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Som percy nilegård och göran persson. Ja, eller Hitler.
Overkill Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 Det bästa vore en flickvän som pluggar historia, för det är jävligt intressant men man pallar inte plugga det själv. Eller statskunskap. Hade varit kul plugga det, men inte lika kul som nationalekonomi eller statistik. Samtidigt är det intressant som ämne. Får väl ragga på programmet helt enkelt.
Memphis Postat 14 september 2010 Postat 14 september 2010 (redigerat) Jag har faktiskt vetat vad jag velat bli sedan jag var typ 10 bast. 🤪 Då satt jag ofta på mitt rum och gjorde ritningar och byggde grejor, typ småbilar, motorer, högtalare. xD Älskade också att skruva isär apparater o gejer för att kolla kolla hur de var konstruerade och kände redan då att det var sånt jag skulle vilja jobba med att utveckla och ta fram. Hade visserligen en period under mitt sabbatsår efter gymnasiet som jag var sugen på att satsa som musikproducent/låtskrivare men landade, som tur är, snabbt tillbaka till mitt drömyrke. Maskinkonstruktör. 🥰 Redigerat 14 september 2010 av Memphis
Recommended Posts