Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Grejen är att nästa termin ska vi läsa B-kursen i det ämne vi väljer att fördjupa oss i, HT 2011 C-kursen och VT 2012 praktik och sen är vi klara. Tycker statistik är rätt trevligt och vore najs jobba med, så det känns inte särskilt otroligt att jag väljer det som inriktning. Problemet då är att jag bara har halva A-kursen, vilket betyder att jag får läsa andra halvan nästa termin, B-kursen HT 2011 och C-kursen 2012. Och då blir det ingen praktik! Det vore ju dumt.

Postat

Det är väl inte statistik som i matematisk statistik liksom? Samhällsstatistik på nåt sätt?

Beror ju lite på vad man riktar in det på. Jag skulle vilja rikta in det mot ekonometri isf. Verkar vara grym arbetsmarknad iaf, stort underskott på statistiker tydligen. Det är ju najs.

Postat

I B-kursen läser man:

* Ekonometri, 7.5 högskolepoäng

* Sannolikhetslära och inferensteori, 1, 7.5 högskolepoäng

* Tidsserieanalys, 7.5 högskolepoäng

* Tillämpad statistisk metod, 7.5 högskolepoäng

I C-kursen är det:

* Multivariat analys, 7.5 högskolepoäng

* Sannolikhetslära och inferensteori II, 7.5 högskolepoäng

* Examensarbete, 15 högskolepoäng

Postat

Beror ju lite på vad man riktar in det på. Jag skulle vilja rikta in det mot ekonometri isf. Verkar vara grym arbetsmarknad iaf, stort underskott på statistiker tydligen. Det är ju najs.

Låter sjukt jävla nördigt 😛

Urmakare finns det stor brist på också har jag läst.

Postat

Som det ser ut nu lär jag inte välja fonetik som inriktning när man ska välja. Häfåbli allmän språkvetenskap och så typ dra på fält i Amazonas.

Postat

Låter sjukt jävla nördigt 😛

Urmakare finns det stor brist på också har jag läst.

Allt låter ju nördigt och insnöat när det blir lite avancerat. Det du, Memphis, jag och Pazo pluggar låter ju allt avancerat för dom andra som inte är insatta.

Postat

Som det ser ut nu lär jag inte välja fonetik som inriktning när man ska välja. Häfåbli allmän språkvetenskap och så typ dra på fält i Amazonas.

Vad innebär allmän språkvetenskap? Och är fält något seriöst eller mer ett skämt här i längsta? 😛

Postat

Men ååh! Ännu bättre verkar det kunna bli! Är ju praktik i masterutbildningen, alltså kan man skippa praktiken sista terminen i kandidatprogrammet. Vilket betyder att jag kan läsa statistik nästa termin på halvfart samtidigt som jag läser nationalekonomi b. 🥰

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.