Krokodil Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Parasiter hos potentiellt hallucinogena eukaryoter tillhörande världens mest förtryckta minoritet har gjort din trafiksituation knivigare än tidigare Missbruket har förblindat dig. Fan, vi har kommit full-circle.
Dingbats Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Var inte mussolini kommunist först? Konstigt konstigt.
Dingbats Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Missbruket har förblindat dig. Fan, vi har kommit full-circle.
Memphis Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Assåå, är ju inga övergångar! Spelar ju live! 😛 Men w00t, menar ju liksom bara att låtarna snyggt gick över i varandra? Alltså typ synthen från den kommande låten sakta smyger sig in i slutet av låten som spelas. Så du fixar in den i takt, och sedan typ låter mer och mer komma in, fadar in spår som är mutade osv.. Det kallas väl "övergångar"? Eller syftar du på något annat? 😲
Overkill Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Men w00t, menar ju liksom bara att låtarna snyggt gick över i varandra? Alltså typ synthen från den kommande låten sakta smyger sig in i slutet av låten som spelas. Så du fixar in den i takt, och sedan typ låter mer och mer komma in, fadar in spår som är mutade osv.. Det kallas väl "övergångar"? Eller syftar du på något annat? 😲 Han är bara en dryg bajskorv! Men alla fyrkanterna som lyser på den där grejen du ser i videon är olika loopar, alltså typ sången i refrängen eller kaggen eller basen etc. Alla dom är "warpade" innan så dom är tajta och i takt. Sen när det är dags så byter han mellan t.ex vers- och refrängbasen i en låt och sådär. När låten börjar närma sig slutet kan man byta låt så blir looparna bakom knapparna några andra, så då kan han smyga in element (loopar) från nästa låt lite smidigt. Och ja, det är definitivt övergångar. Fast mer kontrollerat och styrt än vid "vanligt" DJ:ande. Så du har ju rätt. Och ungefär när han börjar med det så byter jag vilken uppsättning trummor jag spelar på och börjar spela på nästa låts trummor i föregående låts sista refräng typ. Och då blir det snyggt!
SadamJR Postat 13 september 2010 Trådstartare Postat 13 september 2010 Börjar bli trött. Sov bara tre timmar föregående natt.
Dingbats Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=8U-y1aHlZcw
Memphis Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Han är bara en dryg bajskorv! Men alla fyrkanterna som lyser på den där grejen du ser i videon är olika loopar, alltså typ sången i refrängen eller kaggen eller basen etc. Alla dom är "warpade" innan så dom är tajta och i takt. Sen när det är dags så byter han mellan t.ex vers- och refrängbasen i en låt och sådär. När låten börjar närma sig slutet kan man byta låt så blir looparna bakom knapparna några andra, så då kan han smyga in element (loopar) från nästa låt lite smidigt. Och ja, det är definitivt övergångar. Fast mer kontrollerat och styrt än vid "vanligt" DJ:ande. Så du har ju rätt. Och ungefär när han börjar med det så byter jag vilken uppsättning trummor jag spelar på och börjar spela på nästa låts trummor i föregående låts sista refräng typ. Och då blir det snyggt! Okej. Ja, då är ju Pazo en bajskorv. 😛 Kände mig jättedum för en stund. 🙁 Då är det ju en ännu skickligare slags övergång än vad andra DJs gör när de bara fäjdar över låtarna rakt av.
SadamJR Postat 13 september 2010 Trådstartare Postat 13 september 2010 Varför det? Bara svårt sova? Japp. Men inatt blir det inga problem.
Pazo Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Börjar bli trött. Sov bara tre timmar föregående natt. Samma här!
Memphis Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Men det är ju inte dj:ande över huvud taget 🙁 Men liksom jag vet inte vad som definieras som Dj:ande men kallade det så i brist på annat. 🤪 Tycker du e grym ändå. Pazo. 🥰
Dingbats Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=jfE10-DNc-o Mister Christer
Neosus Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 En dj är en sån som...eeeeh....vänder plattor. Pazo är en sån som.........eeeeeeeh............vänder loopar? Har jag rätt har jag rätt eller HAR jag rätt?? 😆 Mvh// Mr Kollpåläget 😊
debatt Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Hur tänker man om man står och velar mellan SD och V? Är det inte bättre du bestämmer dig nån gång?
Memphis Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 En dj är en sån som...eeeeh....vänder plattor. Pazo är en sån som.........eeeeeeeh............vänder loopar? Har jag rätt har jag rätt eller HAR jag rätt?? 😆 Mvh// Mr Kollpåläget 😊 xD
Dingbats Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 (redigerat) Är det inte bättre du bestämmer dig nån gång? Det blir KPML®. EDIT: Men för helvete. Redigerat 13 september 2010 av Dingbats
debatt Postat 13 september 2010 Postat 13 september 2010 Jag tycker att en discjockey iklädd vit skjorta och fluga endast ska spela vinylskivor och mellan varje låt ska han låta nålen fortsätta gå och låta det knastra och spraka och ingenting annat ska höras i lokalen. Sedan ska han gripa tag i mikrofonen och prata alldeles för nära den så att det blir tydliga puffljud och stramt och entonigt förkunna t.ex. följande "Det var Lady Gaga med en melodi som heter Badromans (anm:svenskt uttal) och nu ska jag spela en liten truddelutt som kallas Jag dansar helt alena jag, ja det står på utrikiska här men ja översätter för er direkt då... med Robin. Snurra på er nu!" Succé? 🥰
Recommended Posts