Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Fast gillade iofs inte Sherlock Holmes filmen vidare mycket. Däremot gillar jag Noomi Rapace. 😊

I tv-serien från 1984: Den berömde detektiven spelas av Jeremy Brett, en skådespelarinsats som många bedömare anser vara den ultimata filmtolkningen av Sherlock Holmes. Serien är mycket påkostad och trogen Sir Arthur Conan Doyles originalberättelser.

Det ska ju vara Jeremy Brett, annars kan det vara vad skit som helst. 😆

Kan tänka mig att se Sherlock Holmes 1 ändå.

Postat

Jeremy Brett. Utbildad vid Eton. Gift i 4 år med Anna Massey. Filmer: Krig och Fred och My Fair Lady. Mest känd somn Sherlock Holmes.

Dog av hjärttattack som 61-åring.

brett.jpg

Postat

Doyle skrev 60 kriminalfall med Sherlock Holmes, så det kan bli 60 biofilmer.

TV-serien spelade inte in mer än drygt hälften av de 60 fallen, för USA hade rättigheterna till vissa.

😳

Postat

Men förra årets Sherlock Holmes film har ju mer gemensamt med Die Hard än med originalberättelsen. Fast Robert Downey Jr är ju alltid kul. 😄

Postat

Men förra årets Sherlock Holmes film har ju mer gemensamt med Die Hard än med originalberättelsen. Fast Robert Downey Jr är ju alltid kul. 😄

Jahaa... jag har ju inte sett denna moderna film, så...

Postat (redigerat)

😆😆

Kolla in mitt svar till Hjorten under CD- och DVD-produktion, i tråden "Speciella fodral".

😄😆😄😄😄

Redigerat av debatt
Postat

😆😆

Kolla in mitt svar till Hjorten under CD- och DVD-produktion, i tråden "Speciella fodral".

😄😆😄😄😄

Jao men varför inte.. 😄

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.