Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Vad var det nu som Grahn och Dingbats och Memphis och... hade för webbhotell??

Jag har kollat in One Com och City Network idag.

Man ska kunna skapa en webbsida med enkla klickmetoder från en tom blank sida,

ingen färdig mall som visar en silhuett av en kontorist...

I City Network använda Sitebuilder och det finns 500 mallar, men ingen tom.

Alla ser så "Office" ut...

I One Com fanns möjligheten till att starta från Scratch med en helt tom sida.

WebCreator heter deras program. Dessutom Fri trafik och billiga priser

trots omfattande supporttider. De har säte i Dubai.

😲

cacao//:debatt

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

www.oderland.se använder jag. 😱

Ja, de verkar ju proffsiga.

1) Kan man börja på scratch med sin webbsida helt blankt hos dem eller måste man använda en färdig mall (om man inte kan HTML, PHP och sånt)?

2) Hur gör du med din domänregistrering "grahnsmusik.com" om du ska byta webbhotell pga någon orsak? Den är väl registrerad hos dem och därmed bunden dit? Jag fick tipset för någon minut sedan att registrera domännamnet någonannanstans än hos webbhotellet.

😳

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Ja, de verkar ju proffsiga.

1) Kan man börja på scratch med sin webbsida helt blankt hos dem eller måste man använda en färdig mall (om man inte kan HTML, PHP och sånt)?

2) Hur gör du med din domänregistrering "grahnsmusik.com" om du ska byta webbhotell pga någon orsak? Den är väl registrerad hos dem och därmed bunden dit? Jag fick tipset för någon minut sedan att registrera domännamnet någonannanstans än hos webbhotellet.

😳

1) Ja, du behöver ingen färdig mall eller nått. Sånt kan du fixa efteråt.

2) Jag har både .com och .se via oderland. Men om jag behöver byta webhotell så kan jag, vad jag förstår, fortfarande ha domännamnet kvar hos oderland.

😄

Redigerat av Neosus
Postat

1) Ja, du behöver ingen färdig mall eller nått. Sånt kan du fixa efteråt.

2) Jag har både .com och .se via oderland. Men om jag behöver byta webhotell så kan jag, vad jag förstår, fortfarande ha domännamnet kvar hos oderland.

😄

Ja, eller utnyttja den där posten "flytt av domän" 155 kr, som man ser hos en del webbhotell, om man byter från Oderland till Ellercountry.

Snygg sida f.ö.

Postat

Jag kör Manufrog. Vet inte om det finns nå mallar där eller inte, använder inte det. Domännamnet har jag via Godaddy.

Manufrog hette den ja, ska kolla på den nu.

Godaddy var det som Claes tipsade om också.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.