Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad gör knappen som ser ut som två pilar åt var sitt håll till vänster om Q på en skrivmaskin?

Går tillbaka en halv bokstavsbredd antar jag.

Postat (redigerat)

Det var en fin dator Sadamski! Nu kan du inte skylla på datorkapacitet. Inte för att du gjort det förut i och för sig...

Recension:

Ingen fw eller e-sata-anslutning, men den inbyggda var en sata-hdd, vilket är mycket bra! Snurrar i 7200 rpm också.

Nu fnns ju SDD-diskar som kan anslutas till vanlig usb2 dessutom. Bra grafikminne. Ok RAM också. 64 bitars OS är väl

framtiden, men hur fungerar det ihop med dina nuvarande andra prylar, kringutrustning och program - blir det att byta

ut "allt"? Quad-processor och Lightscribe-brännare för cd&dvd. Prisvärd kraftfull maskin.

Redigerat av debatt
Postat

Tab? Ungefär som på ett "riktigt" tangentbord... 😛

Kan va... men den ser väl inte riktigt ut som den tangent jag tänker på.

Orkar inte gå upp på vinden och kolla... 😛

Jag har en skrivmaskin mekanisk med halvt bakåtstegsfunktion, om man

vill knöka in något, för att få jämna marginaler t.ex.

Använde det slaviskt på en uppsats en gång.

Postat

Tab? Ungefär som på ett "riktigt" tangentbord... 😛

Nej, den är orange och sitter där enter sitter på ett datortangentbord. Den här kanske är sönder helt enkelt... eller jag vet inte, för det verkar inte hända nåt när man trycker på den.

Postat

Nej, den är orange och sitter där enter sitter på ett datortangentbord. Den här kanske är sönder helt enkelt... eller jag vet inte, för det verkar inte hända nåt när man trycker på den.

Det ska va så! Det är en kniptangent.

Postat

Vad gör knappen som ser ut som två pilar åt var sitt håll till vänster om Q på en skrivmaskin?

Flyttar sig knappen? 😳

Postat

Och hur skulle det va?

Tja, jag vet inte. Men en 40-åring brukar inte dra "din mamma"-skämt och spela i rockband iallafall. 😄

Om man inte är, du vet, rockstjärna... 😏

Postat

Det ska va så! Det är en kniptangent.

Vadå kniptangent? Caps lock är det inte, den sitter under. Tab är det inte för det står det stort och tydligt på den oranga som sitter där enter sitter på datortangentbordet och den funkar också mycket riktigt som tab. Det är nån mekanik som rör sig när man trycker på den här, men ingenting händer.

Postat

Ja, kniptangent säger jag ju!

Det är en mikro Backspace.

Du går tillbaka extremt lite i texten.

Nej, pappret rör sig inte, ingenting rör sig förutom nån lös grej längst bak som inte gör nåt.

Postat

Nej, pappret rör sig inte, ingenting rör sig förutom nån lös grej längst bak som inte gör nåt.

Vad är det för maskin du har? Märke och modell?

Postat

Vad är det för maskin du har? Märke och modell?

Indus är märket, modell vet jag inte förns jag får bruksanvisningen på posten som hon glömde skicka med...

Postat

Har nån läst Gösta Berlings saga?

Ja!

Vår klassföreståndare var litterärt freak och tillika svenskalärare.

Om vi hade ett viktigt Matteprov på tisdagen och ett i Företagsekonomi

på torsdagen, alltså två i samma vecka, så kunde hon ändå pracka på

oss hundratals sidor litteraturkunskap, som innebar utdrag ur 100 olika

böcker och detta fick vi oss till skänks på fredag eftermiddag och skulle

kunna och komma ihåg veckan därpå. Litteraturkunskap var värsta ämnet

därför. Jag kommer ju inte ihåg ens vad jag själv skrivit... 😄

Dessutom var det alltid bara utdrag ur böcker från hela världslitteraturen,

så man fick aldrig ett sammanhang om vad de olika böckerna handlade om.

Det var det ämne som absolut tog längst tid av alla ämnen. Därför blev jag

tvungen att gå på halvfart i det.

Gösta Berling ingick säkert i detta. Det är jag säker på. Kommer inte ihåg ett skit.

😆

Postat

Indus är märket, modell vet jag inte förns jag får bruksanvisningen på posten som hon glömde skicka med...

Jag tror jag har en idé. I vanliga fall finns det en spärr där man ställer in marginalen för att inte kunna skriva för långt till höger. Men ibland finns det en knapp som släpper den spärren så att man kan fortsätta skriva.

Testa omedelbums!

Postat

Ja!

Vår klassföreståndare var litterärt freak och tillika svenskalärare.

Om vi hade ett viktigt Matteprov på tisdagen och ett i Företagsekonomi

på torsdagen, alltså två i samma vecka, så kunde hon ändå pracka på

oss hundratals sidor litteraturkunskap, som innebar utdrag ur 100 olika

böcker och detta fick vi oss till skänks på fredag eftermiddag och skulle

kunna och komma ihåg veckan därpå. Litteraturkunskap var värsta ämnet

därför. Jag kommer ju inte ihåg ens vad jag själv skrivit... 😄

Dessutom var det alltid bara utdrag ur böcker från hela världslitteraturen,

så man fick aldrig ett sammanhang om vad de olika böckerna handlade om.

Det var det ämne som absolut tog längst tid av alla ämnen. Därför blev jag

tvungen att gå på halvfart i det.

Gösta Berling ingick säkert i detta. Det är jag säker på. Kommer inte ihåg ett skit.

😆

Räknas inte! Man måste ha läst hela!

Postat

Jag tror jag har en idé. I vanliga fall finns det en spärr där man ställer in marginalen för att inte kunna skriva för långt till höger. Men ibland finns det en knapp som släpper den spärren så att man kan fortsätta skriva.

Testa omedelbums!

Så var det! Tackar!

Postat

Räknas inte! Man måste ha läst hela!

Det tycker jag också.

En övning vi hade var att bli uppkallade vid svarta tavlan och återberätta exakt vad som hände på sidan den och den i en roman om hon bara gav en ledtråd.... fy vad svårt.

Postat

Det tycker jag också.

En övning vi hade var att bli uppkallade vid svarta tavlan och återberätta exakt vad som hände på sidan den och den i en roman om hon bara gav en ledtråd.... fy vad svårt.

Sånt är ju viktigt förstås... vad boken handlar om är ju inte lika intressant.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.