Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Puh! Kom precis att jag har tandläkartid imorn 07:40! 🤪

Man ska inte sätta upp påminnelse-lappar på kylen i alldeles för god tid, för då tänker man till slut inte på den längre, lagom till när det börjar närma sig. 😛

Redigerat av Memphis
Annons
Postat

Med tanke på att den jag skulle jobba ihop med skulle vara styrande och jag delvis skulle bli en avlastning för vb och jag vet att det skulle innebära SJUUUUUUUUKKKT många timmar per vecka och jag var rädd att mögla bort därborta i skenet av en uppochnedvänd vit woklampa. Människan berättade att lediga dagar hade varit 3+10 dagar på ett helt år. Give me a break! För lite Rock 'n roll! Hon tyckte lönen var ok och jag hade ju inget annat jobb då, men när jag gick hem och räknade på lönen med hänsyn till att hon jobbade 8-21 varje dag, ibland mer och oftast ÄVEN helger - man såg skenet av ljus och huvet varje gång man passerade byggnaden - så var det egentligen i själva verket den mest pissiga lön man kan tänka sig. Följdargumentet, men då får du göra något du tycker är intressant iaf håller ju inte. Den intressanta delen kan man utföra ändå! UTAN att behäva undervisa några grundkursstudenter, assistera vid statistiklabbar, rätta tentor och omtentor, hälla upp kaffe vid disputationer...

det är "bara" att ligga bra till hos bibliotekspersonal och lärare och få tillgång till de faciliteter som forskare och forskarstudenter har tillgång till i form av databaser och viss litteratur som köps in i mindre upplaga. Soft.

Ah, okej jag förstår. Tack för utförlig förklaring. 😄

Postat (redigerat)

Tre år. Läser inte du nåt program?

Just det, kandidat innebär tre. 😛 Jo läser också det men kallar det sällan för det. Eftersom "Högskoleingenjör" är 3 år och "Civil-ing." är 5 år så brukar man benämna dem så bara typ.

Fast formellt heter det ju att ta ut en Kandidatexamen efter 3 år.

Redigerat av Memphis
Postat

Just det, kandidat innebär tre. 😛 Jo läser också det men kallar det sällan för det. Eftersom "Högskoleingenjör" är 3 år och "Civil-ing." är 5 år så brukar man benämna dem så bara typ.

Fast formellt heter det ju att ta ut en Kandidatexamen efter 3 år.

Du borde satsa på fem år bara för att få en häftigare titel.

Postat

Privatforskare kallas det, även om det inte är vanligt att kalla det så i Sverige, eftersom det ju inte ger några inkomster i vårt land. I Tyskland (och i viss mån i Kroatien) är det dock inte helt ovanligt och man kan få rycka in vid enstaka lektioner eller rätta tentor, vakta vid prov - om man vill. Ett slags konsulttjänst, där man får betalt, men man är inte bunden till skolan på samma sätt. Sedan har jag chansen att komma överens med Oxford Univ om något också. Vi får se. 2-3 böcker i ekonomi lär det bli, även om jag inte prioriterar dem just nu.

Postat

Affään hade inte den glass jag ville köpa, Mars ice cream bars, så det fick bli en Cream Caramel-paket.

Vad säger Oxford om det?

Postat

Jag har ingen från min kurs på Facebook. Det har Killis och Pazo och Memphis. Krokodil vet jag inte ens om han pluggar, det är kryptiskt där.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.