Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag råkade höra nån Emelie Hagelin på tv i nåt som heter Idol och tyckte att hon sjöng helt ok, men hon åkte ut så det skrek om det.

Det är ju så mycket svårare att bedöma någon om man inte har en aning om hur låten är skriven.

Annars fanns det ju några rätt bra. Särskilt två mörkhåriga killar, en av dem spelade gitarr, den andre stod upp och sjöng som Stevie Wonder fast med mer botten.

Ska fixa med jobb senare idag.

Postat (redigerat)

Idag när jag var på Netto så hände två konstiga grejer inom loppet av 10 minuter.

Först när jag går in där kommer det en gubbe med en massa varor som han vill byta eller få pengarna tillbaka för, särskilt bröd. Det gick han bet på. De vägrade. Han kan ju ha köpt flera bröd under ett par olika dagar och lagt de äldre bröden i en nyare påse. Nu kan man inte vara helt säkert på att det inte är second hand-mat?!

Sedan ställde sig en konstig gubbe bakom mig i kön som står och halsar en Sprite. Han glodde som en dåre på alla mina varor, så att jag kände hans blick på min hand. När jag har fått alla mina varor instämplade och ska betala så går han plötsligt förbi mig med flaskan och säger nåt hastigt till kassören om att han måste gå och panta flaskan först. Han låter sin andra enda vara - 20 ägg i kartong - ligga kvar på bandet och det är minst 15 pers i kön bakom honom! Så hela verksamheten i butiken stannar upp bara för att han ska gå och panta en flaska först helt plötsligt, så han kan få en spänn till äggen. Två glin går emellan och köper snus samtidigt som jag plockar ned mina varor. Då rusar den där gubben tillbaka och är vansinnig och säger att det är hans tur!! Men han lämnar ett pantkvitto som är falskt och blir beskylld av kassören för att försöka luras. Då ser jag att den vansinnige mannen har en grej inopererad i huvudet som sticker ut. Kanske en skallförankrad hörapparat. Det var lite läskigt. Stackars sate. Sedan rusar han efter mig när jag går ut ur butiken, men jag kollrar bort honom.

Redigerat av debatt
Postat

fan va läskigt

Jag undrar vad som hade hänt om jag gett honom en krona, så kunde han panta den där flaskan sedan...

så slapp hela kön bli irriterad.

Vilken logik sedan.... Halsa en Sprite för att kunna köpa ett av de 20 äggen för panten. Sprite-flaskan i sig då?

Den kostade ju kanske 10 spänn... Bätte att ha skitit i drickan helt. Tänkte att han hade diabetes.

Planen verkade dock ha varit att visa upp ett falskt kvitto. Men det hade han väl redan preparerat hemma, så

varför gå iväg när han befann sig i kön, överhuvudtaget?

Postat

Ajdå! Och jag la mig ned på rygg på den sköna sängen förut och somnade en timme. Helt medvetslös efter att jag hade ätit lite pasta med köttfärssås, ja det var bara lite grann och inget direkt sött. Helt enkelt en total avslappning. Var ju hos min rösttränare idag och jag hade gjort övningar innan jag gick dit och sedan i 45 minuter hos henne och därefter åka till Netto och kånka dessa varor till morsan o brorsan som fått nån förkylning, laga maten och gaffla där ett par-tre timmar.

Jag var nog trött helt enkelt.

Min röst håller bättre när jag sjunger än när jag pratar.

Om man har en bra sångteknik kan det vara så.

Det normala för folk är dock istället att det är tvärtom.

Jag har aldrig gått i skola och lärt mig sjunga, jag har gjort det ändå.

Nu tränar vi på att få med den andningstekniken i mitt tal.

Det är vad det går ut på.

Postat (redigerat)

Fick veta att utomjordingarna ska ta över jorden 7 dec 2012.

Det kommer sedan bara att finnas två stormakter, varav USA är den ena.

På en plats i Sverige byggs just nu en underjordisk plats med plats

för över 100000 människor ifall detta händer. Det sistnämnda är

det enda som bekräftats.

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.