Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tackar för stød och har kommit fram till att jag inte har någonting att förlora på att vara lite på för även om hon tycker jag är världens mest påträngande idiot kommer hon inte visa det utåt. Och jag vill för allt i världen få reda på vad hon heter från henne själv och inte från fotoförteckningen vi kommer få snart.

Annons
Postat

Det är nog ett bra tips som skulle funka i en lite annan situation. Den repliken kan jag omöjligen dra för dels vet vi inte innan lektionen är igång vad det är för slags grupper som ska bildas och dels gick det väl inte speciellt bra eller dåligt förra gången, ganska torr stämning (även om jag kan gilla det). Och så kommer med all sannolikhet både hon och jag och resten av gruppen stå utanför salen redan innan nån öppnar.

Men a liksom m

Jasså okej. Visste ju inte riktigt situationen. Men känns som man kan säga något liknande till henne utanför salen innan lektionen? Eller kanske inte?

Postat

Tackar för stød och har kommit fram till att jag inte har någonting att förlora på att vara lite på för även om hon tycker jag är världens mest påträngande idiot kommer hon inte visa det utåt. Och jag vill för allt i världen få reda på vad hon heter från henne själv och inte från fotoförteckningen vi kommer få snart.

Tycker jag låter vettigt.

Postat (redigerat)

Jag har bara träffat 4 st personer på hela våningen där jag bor. Bor iaf 20-25. Så himla svenskt fenomen!

edit, hehe, kul ninja! Handlade ju om samma. xD

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Kanske det. Men känns liksom i barcelona eller nått så är folk mycket mer öppnare, och bjuder på något nybakat till nyinflyttade, hjälper varandra me saker, kanske festar ihop. Men vad vet jag, har ju inte rest nått typ, bara sett på film. 😏

Nä, har inte träffat henne på en och en halv månad typ. Men nästa gång jag träffar på henne så funtar jag på att fråga om hon har lust att ta en kaffe och tjöta lite bara.

Även om det kanske inte alls leder till något så skulle jag väldigt gärna ha henne som vän bara, sjukt härlig tjej bara liksom.

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

För det är inte så ofta som man träffar sånna tjejer man klaffar bra ihop med och har lätt att prata med.

Som i Lördags var jag på en hemmafest och snackade me en kompis, kompis flickvän och hon var liksom inte alls lätt att prata med, även fast hon var rätt social. Vi liksom låg på olika frekvenser. xD

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Även om det kanske inte alls leder till något så skulle jag väldigt gärna ha henne som vän bara, sjukt härlig tjej bara liksom.

Bra inställning faktiskt.

Det vill säga om man verkligen innerst inne menar det också.

Redigerat av Dingbats
Postat

Bra inställning faktiskt.

Det vill säga om man verkligen innerst inne menar det också.

Japp. Och det gör jag.

Postat (redigerat)

Idag hade vi första lektionen på en ny kurs som heter Kommunikation, och är en engelskakurs där vi ska träna oss i rapportskrivning och muntligt framförande.

Men det första fick göra var att göra ett test på en timma typ. 😳 För att i någon mån se vilken nivå man ligger på.

Var rätt svårt men gick rätt bra. Fick:

Nouns 61%

Articles 69%

Pronouns 67%

Verbs 60%

Adjectives 67%

Adverbs 67%

Word Order 100%

Proof reading 64%

Var iaf betydligt bättre än många. Resultatet säger ju inte så mycket me känns bra iaf. xD

Redigerat av Memphis
Postat

Nouns 61%

Articles 69%

Pronouns 67%

Verbs 60%

Adjectives 67%

Adverbs 67%

Word Order 100%

Proof reading 64%

Vad gick övningarna ut på?

Postat

Vafan dingis! Klart du ska gruppa dig med henne isf!

Är väl inte mer konsitgt än "Dig är ju typ den enda jag känner så jag sätter mig här"... Så börjar man ju alltid varje gång man hamnar i en ny klass

Postat (redigerat)

Vad gick övningarna ut på?

Var massa texter med teknisk fakta och så var vissa ord borta och så fanns det alternativ där något var rätt.

Så visst, man kunde gissa, men ibland fanns alternativet "Both alternatives works" typ, vilket var klurigt.

I andra delen var det uppdelade texter varav 4 delar i texten var understrukna. Någon av dem innehöll något fel och man skulle välja vilken.

Faktatexterna innehöll massa svåra ord och handlade hela tiden om olika saker så man fick aldrig något sammanhang.

Redigerat av Memphis
Postat

Var massa texter med teknisk fakta och så var vissa ord borta och så fanns det alternativ där något var rätt.

Så visst, man kunde gissa, men ibland fanns alternativet "Both alternatives works" typ, vilket var klurigt.

I andra delen var det uppdelade texter varav 4 delar i texten var understrukna. Någon av dem innehöll något fel och man skulle välja vilken.

Faktatexterna innehöll massa svåra ord och handlade hela tiden om olika saker så man fick aldrig något sammanhang.

Jaha, sånt är ju skitjobbigt. Man tycker alltid att flera alternativ passar och vet inte vilket de menar.

Postat

Vafan dingis! Klart du ska gruppa dig med henne isf!

Är väl inte mer konsitgt än "Dig är ju typ den enda jag känner så jag sätter mig här"... Så börjar man ju alltid varje gång man hamnar i en ny klass

Japp! Bra & tack! Känns bara lite sådär för vet inte om osv och om hon mm etc, men japp ska bli!

Postat (redigerat)

Jaha, sånt är ju skitjobbigt. Man tycker alltid att flera alternativ passar och vet inte vilket de menar.

Ja Precis.

Men e rätt bra på engelska faktiskt. Har alltid tyckt det varit roligt, vilket underlättar förstås.

Däremot så suger jag på Historia tex, har seriöst väldigt svårt att komma ihåg sånt. Kungar, krig, årtal, kolonier osv.. 🤪

Redigerat av Memphis
Postat

Ja Precis.

Men e rätt bra på engelska faktiskt. Har alltid tyckt det varit roligt, vilket underlättar förstås.

Däremot så suger jag på Historia tex, har extremt svårt att komma ihåg sånt. Kungar, krig, årtal, kolonier osv.. 🤪

Historia handlar väl mer egentligen om att se samband mellan skeenden snarare än listkunskap om man kommer upp på en högre nivå än det mest elementära.

Tycker själv det är intressant men inte tillräckligt för att jag ska orka läsa en massa.

Postat (redigerat)

Historia handlar väl mer egentligen om att se samband mellan skeenden snarare än listkunskap om man kommer upp på en högre nivå än det mest elementära.

Tycker själv det är intressant men inte tillräckligt för att jag ska orka läsa en massa.

Okej. Kan jag tänka mig ändå.

Men tycker det e så förpillat tråkigt så orkar verkligen inte. 😛

Däremot teknikhistoria är roligare. ☺️ Var på ett antikvariat och hittade lite spännande böcker om det. En på engelska, vilket kommer bli övning på det också.

Redigerat av Memphis
Postat

Apropå böcker var jag och tittade runt i biblioteket på universitetet och det är ju verkligen underbart. Finns ju hur mycket som helst om TAM-system i austronesiska språk och studier i generativ syntax osv 🥰

Postat (redigerat)

Läser om elektricitetens uppkomst. Eller snarare upptäckten av- och förståelsen om spänningen som uppstår av pga över- och underskott av elektroner osv.

Tycker det är lite roligt hur ordet "elektricitet" uppkom. Man upptäckte ju allra först att bärnsten som gneds mot varandra skapade spänning och gav upphov till små stötar.

Bärnsten på grekiska heter elektron, så "elektrisk" har i grunden sin betydelse med något i form av "Med samma egenskaper som Bärnsten".

Ni antecknar eller? 😛

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.