Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Edvin är unikt.

Många gamla namn kommer tillbaka.

Finns de som döper sin nyfödda dotter till Astrid numera

och pojken till Gustav.

😲

Var en unge som hette Hilda när jag jag praoade på dagis.

Annons
Postat (redigerat)

Jag brände mig i ugnen ikväll, när jag skulle lägga in en pizza för omvärmning 3 min.

Ett brännmärke som sträcker sig från ovanför mitten av pekfingret t.o.m. långfingret.

På handen alltså, inte på fingrarna.

Står att brännskada 1 är rodnad, brännskada 2 är rodnad med blåsor och brännskada 3 är blåsor, missfärgning och i värsta fall tappad känsel.

Jag har tappad känsel men inte fått någon blåsa eller missfärgning. Alltså rodnad med tappad känsel. 😳 Udda!

Vad göra?

😕

Redigerat av debatt
Postat

Tänk om man döpte sina svenska barn till arabiska, indiska eller kinesiska namn t.ex. Får man det??

Ahmed Mustafa, Dnepotr Ghali och Tien Sa Pien.

Udda.

Postat

Varför döper alla sina barn till typiskt engelska namn?

Kevin, Douglas, Damien osv.

Så är det bland mina bekanta iaf.

Inte Jonny, Conny, Ronny och Sonny?

Postat

jag har faktiskt testat det förstnämnda.

Ja precis, därav mitt inlägg. Kunde inte undgå lite fb-stalkning som sagt.

Läbbiga grejer. Om jag testar nån gång så är det fan inte tre lappar.

Postat

Ja precis, därav mitt inlägg. Kunde inte undgå lite fb-stalkning som sagt.

Läbbiga grejer. Om jag testar nån gång så är det fan inte tre lappar.

Det var hemskt. Hade emellertid använt det många gånger innan. Så jag har haft otaliga positiva upplevelser med det också, något som förändrade mitt liv för alltid.

Postat

Det var hemskt. Hade emellertid använt det många gånger innan. Så jag har haft otaliga positiva upplevelser med det också, något som förändrade mitt liv för alltid.

På ett bra eller dåligt sätt? Jag vet inte om jag vill få mitt liv alltför förändrat för alltid.

Dessutom är jag rädd att jag kanske är för tvångstankesbenägen så det leder till att man snear, eller vad vet jag. Och så hatar jag flum, jag vill inte ligga på sängen och på allvar tro på det gudomliga kosmos och sådär, jag är totalt emot allt vad spiritualism heter.

Postat

På ett bra eller dåligt sätt? Jag vet inte om jag vill få mitt liv alltför förändrat för alltid.

Dessutom är jag rädd att jag kanske är för tvångstankesbenägen så det leder till att man snear, eller vad vet jag. Och så hatar jag flum, jag vill inte ligga på sängen och på allvar tro på det gudomliga kosmos och sådär, jag är totalt emot allt vad spiritualism heter.

På ett bra sätt helt klart. Det är svårt att förklara i ord. Men det är så mycket mer än en drog, det är en upplevelse i vilken man verkligen tänjer verklighet och medvetande till dess yttersta gräns vilket är något man tar med sig sen. Vidare är det en oslagbar katalysator för att verkligen konfrontera sig själv och sin person, sina val, sina passioner och sina rädslor. Och inte att förglömma, det tar musik till ofattbara nivåer.

Postat

På ett bra sätt helt klart. Det är svårt att förklara i ord. Men det är så mycket mer än en drog, det är en upplevelse i vilken man verkligen tänjer verklighet och medvetande till dess yttersta gräns vilket är något man tar med sig sen. Vidare är det en oslagbar katalysator för att verkligen konfrontera sig själv och sin person, sina val, sina passioner och sina rädslor. Och inte att förglömma, det tar musik till ofattbara nivåer.

Ja, jag har tänkt på att lyssna på The Books så.

Det är säkert en häftig grej. Och då menar jag säkert. Men ska jag göra det ska det vara just för att det är en häftig grej, inte som nån självterapi, för sånt vill jag klara av nykter.

Postat

Måste nog sova faktiskt. Om hunden ska till dagis säg nio så måste jag upp och bara dra på mig kläder först så då ställer jag klockan på halv nio så blir det lagom dräggig morgon.

Postat

Ja, jag har tänkt på att lyssna på The Books så.

Det är säkert en häftig grej. Och då menar jag säkert. Men ska jag göra det ska det vara just för att det är en häftig grej, inte som nån självterapi, för sånt vill jag klara av nykter.

Visst. Vad jag menar är att man sällan kan nå samma perspektiv i andra tillstånd. Vissa påstår det går med t.ex. meditation, men det är jag skeptisk mot. Om man är bekant med Jung eller liknande så kan man väl uttrycka det som att man får en chans att ta en fika med sin skugga.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.