Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

😮

Gustentråden???? Den är ju en klassiker! Är det sant? Seriöst?

japp, det är sant. 🙂

om du vill kan du skicka pm till cxz så svarar jag och verifierar mitt påstående.

Postat

japp, det är sant. 🙂

om du vill kan du skicka pm till cxz så svarar jag och verifierar mitt påstående.

Jag tror dig!

Du är ju fan kung!

Postat

gusten var förresten och hälsade på mig igår!

Äpplen faller inte långt från buskaget, eller hur är det man säger?

Coolt! Vad gör han nu för tiden då?

Postat

precis. öga för öga tand för tand ute och går med två tjejer jag suger hon din KUK 😆

inte så mycket faktiskt, han spenderar väl mest tiden med att gå runt på orten lite planlöst och hälsa på de som orkar med honom. han har precis flyttat med sin bror och sin mamma till en ny lägenhet.

Postat

precis. öga för öga tand för tand ute och går med två tjejer jag suger hon din KUK 😆

inte så mycket faktiskt, han spenderar väl mest tiden med att gå runt på orten lite planlöst och hälsa på de som orkar med honom. han har precis flyttat med sin bror och sin mamma till en ny lägenhet.

Vilket jävla liv. Jag hoppas för hans skull han heter nåt normalare än Gusten i verkligheten. Fast det passar iofs rätt bra ändå.

Postat

UDDA PARTIER:

HANDSKRIVET. Tomas Di Leva kärlekspartiet, Iron Maidenpartiet eller partiet Talande tomma stolar är kanske inte de som vunnit flest röster i Skånes kommunval. Likafullt finns de med på listan över handskrivna partier registrerade hos Valmyndigheten.

Andra exempel på handskrivna skånska partier är AC/DC-partiet, Anti mygelpartiet, Osynliga partiet, Kalle Ankapartiet och Mitt parti. Även i Blekinge län är påhittigheten stor. Där finns nämligen partier som Blommor o bin och Ärliga politikers parti. I Kronobergs län har röster lagts på bland andra Kärlekspartiet och Älgpartiet medan boende i Halland har röstat på exempelvis Raggarpartiet och Tisdagspartiet.

Homer Simpson

I Jönköpings län finns bland andra Jongleringspartiet, Sveriges V8-parti och Fotbollspartiet. Boende i Östergötland har röstat på exempelvis Homer Simpsonpartiet och Renhåriga käbbelfria partiet.

Kan vem som helst hitta på ett partinamn och registrera det?

– I Sverige har vi ju fri nomineringsrätt och det innebär att vem som helst kan skapa sitt eget parti på valdagen och även skapa egna kandidater. Och rösterna räknas in bland de godkända valsedlarna, säger Vivan Nilsson vid Valmyndighetens informationsavdelning.

Mer vanligt

Men hittills har inte något av de handskrivna partierna vunnit några mandat i riksdagsvalen.

– Men det här att skriva till kandidater fick en gång betydelse för Sverigedemokraterna, konstaterar Vivan Nilsson som också menar att det är mer vanligt att människor visar sitt missnöje i riksdagsvalet genom att just hitta på partinamn.

😄

Postat

Vilket jävla liv. Jag hoppas för hans skull han heter nåt normalare än Gusten i verkligheten. Fast det passar iofs rätt bra ändå.

Haha. Jag tycker personligen hans riktiga namn är fulare. 😛

Postat (redigerat)

Shamanens-urbefolkningen-parti

Shamanens-urbefolkningen-parti var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet 2002, i vilket det fick två röster. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Vikingapartiet - Valvaruhuset 53 partier

Vikingapartiet - Valvaruhuset 53 partier är det parti med valsedlar som ställde upp i riksdagsvalet 2006, som fick minst röster. Partiet fick en röst. Partiledare är Bosse Persson. I valet 1994 får Vikingapartiet anses ha fått 20 röster, valet 1998 fick det 28 röster, och i valet 2002 två röster, då under namnet VIKINGAPARTIET-Sverige ut ur EU. Partiet får anses ha fått 19 röster i skolvalet 2006.

ATP-pensions och änkepensions-partiet

ATP-pensions och änkepensions-partiet är ett parti som fick 4 röster i riksdagsvalet i Sverige 2002. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Blankröstar-partiet - En politiskt markering

Blankröstar-partiet - En politiskt markering var ett politiskt parti som ställde upp i det riksdagsvalet i Sverige 2002, då det fick sju röster. Partiet ansåg sig vara ett alternativ för väljare som annars valt att rösta blankt. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19] Blankröster och ogiltiga röster särredovisades inte efter valen före valet 2006.

Den kokta grodans-parti. Den svenske mannen i nutid

Den kokta grodans-parti. Den svenske mannen i nutid var ett politiskt parti som fick en röst i riksdagsvalet 2002. Enligt Susning.nu avlades den troligen av Dan Wolgers[25], medan andra källor uppger att Bosse Persson skulle ligga bakom partiet[19]. Partiet fick två röster i Skolval2006.

Djurskydds-partiet - Ett kärleksfullt liv för våra djur

Djurskydds-partiet - Ett kärleksfullt liv för våra djur är ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, och i detta fick tre röster. Bosse Persson har sagts vara partiledare för detta parti.[19]

Fotbolls Partiet

Fotbolls Partiet [sic] är ett politiskt parti som fick en röst i riksdagsvalet 2002. Partiet fick tre röster i Skolval2006. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Gud-troll-häxor-väsen och kosmiska krafters-parti

Gud-troll-häxor-väsen och kosmiska krafters-parti var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, och i detta fick två röster. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Hundpartiet-Hunden, människans bästa vän

Hundpartiet-Hunden, människans bästa vän var ett politiskt parti som fick två röster i riksdagsvalet i Sverige 2002. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Kloning Nej tack jag är en unik människa-partiet

Kloning Nej tack jag är en unik människa-partiet var ett politiskt parti som fick tre röster i riksdagsvalet i Sverige 2002. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Landet vi ärvde-partiet

Landet vi ärvde-partiet var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, och i detta fick en röst. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Palmes parti

Palmes parti (eller Palmepartiet) är ett politiskt parti som fick 5 röster i riksdagsvalet 2006. Partiledare är Bosse Persson, som också är ledare för bland annat VIKINGAPARTIET-VALVARUHUSET 53 PARTIER och Kalle Anka-partiet. Persson företrädde Palmes parti i TV3-programmet Insider i augusti 2006, och framförde bland annat att partiet förespråkar en stark protestantisk statskyrka. Partiet fick 20 röster i skolvalet 2006.

Singelpartiet - Ursäkta, men vi finns också

Singelpartiet - Ursäkta, men vi finns också var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, och i detta fick tre röster. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Tandläkarhögkostnads-partiet

Tandläkarhögkostnads-partiet var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, och i detta fick en röst. Bosse Persson har sagts ligga bakom partiet.[19]

Och sist men inte minst:

Tomte-partiet - Tomten: Barnens och djurens bästa vän

Tomte-partiet - Tomten: Barnens och djurens bästa vän var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, i vilket partiet fick en röst. Partiet fick 15 röster i skolvalet 2006. Bosse Persson, som även kallat sig Tomtefar, har sagts ligga bakom partiet.

Vem är denne BOSSE PERSSON????????????????????

🤪

Redigerat av debatt
Postat

Edvin! ☺️

Tycker faktiskt inte om mitt namn särskilt mycket alls. Krångligt att uttala, ser fult ut i skrift och oförståeligt utomlands.

Postat

Tycker faktiskt inte om mitt namn särskilt mycket alls. Krångligt att uttala, ser fult ut i skrift och oförståeligt utomlands.

äsch fränt ju. bär det med stolthet istället

Postat (redigerat)

Edvin är unikt.

Många gamla namn kommer tillbaka.

Finns de som döper sin nyfödda dotter till Astrid numera

och pojken till Gustav.

😲

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.