Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Såg svenska Antikdeckarna på tv igår.

Han långedronten besökte en antikaffär på Gotland.

Jag förstod inte vad affärsinnehavaren sa.

Kan de inte översätta det till svenska?

Postat

Förlåt för det här men å fy fan vad kul

Tänkte berätta för fb om en jävligt pinsam grej som hände mig idag, lite lång läsning, men som många säkert kan se som underhållande.

Jag jobbar för tillfället med ett tekniskt arbete på ett sjukhus.

Idag var jag i cafeterian både för anställda och besökare efter arbetsdagens slut. (brukar ofta ta en kaffe innan jag cyklar hem).

Det var trångt som vanligt och tog lång tid att hitta en ledig plats, tillslut efter att köpt ett wienerbröd och en kaffe så hittade jag ett bord med 2platser.

Jag ställde kaffet och wienerbrödet på bordet och ställde min ica kasse på stolen, sen gick jag iväg för att hämta socker till kaffet.

När jag kommer tillbaka så sitter en man med läkarrock mittemot mig, först reagerar jag inte så mycket på det, men sen ser jag att min winerbröd har förflyttat sig till hans bordshalva.

Nåväl, jag sätter mig ner men säger inget, jag tittar på wienerbrödet och sen på mannen igen.

Han tittar tillbaks på mig men verkar inte skämmas det minsta. Det är ju självklart ganska uppenbart för oss båda att det är mitt wienerbröd, kanske han inte fattade att jag skulle komma tillbaks och därför passade på att knycka det och nu skäms han när han hamnat i en pinsam situation. 😐

Jag tänkte först försöka skämta bort det men när jag tittar på honom ser han så bister ut så jag snarare blir arg på honom.

Plötsligt gör han något mycket märkligt han tar wienerbrödet biter en stor tuga av det tittar lite på mig med munnen full sen tittar han bort som ingenting hade hänt och tuggar vidare!

Först blir jag chockad, sen arg.

Det var det fräckaste tänkte jag.

Först tänkte jag skälla ut honom, men istället sträcker jag mig över bordet får tag i brödet tittar på honom sammtidigt som jag demonstrativt biter en stor tugga och tuggar med öppen mun sammtidigt som jag blänger på honom för att sedan trycka ner resten av brödet i min kaffekopp som var nästintill full(jag ville knappast äta upp det när nån okänd galning redan provsmakat hehe). Sen reser jag mig upp och går med snabba steg ut mot cykelstället, innan han ens riktigt han reagera.

lite stolt över mitt lite halvkaxiga agerande 🙂 .

Upprörd som jag ändå var tänkte jag tända en cigg så kollar i icakassen efter mitt ciggpaket.

Öppnar upp påsen och det först jag ser är självklart mitt wienerbröd, nån måste ha rivit ner det från bordet när jag hämtade socker och utav alla odds så ramlade det rakt ner i påsen med mat 😱

Nu sitter jag hemma och vet inte om jag vågar gå till jobbet imorgon.

Tänk ifall jag stöter på samma läkare, det kommer ju vara morgondagens snackis på hela arbetsplatsen.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.