Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

August & Everything After av Counting Crows kom 1993, Illmatic av Nas kom 1994, etc.

Shit, visste inte att de hållit på så länge.

Postat

Reasonable Doubt av Jay-Z 1996! Foo Fighters första och näst bästa skiva kom 1995.

1996 är då det börjar hända saker. Neutral Milk Hotel och Olivia Tremor Control mm.

Cypress Hills Black Sunday kom iofs 93.

Postat

Om jag någon gång gifter mig (vilket jag gärna gör) så skall det inte vara i någon kyrka utan borgligt. Inte då i ett stadshus utan på en fin sandstrand.

Efterfesten skall vara också utomhus och kostym skall inte vara klädkod utan mer softare och friare klädsel.

Det hela ska inte vara så himla organiserat och utdraget me massa tal o skit, utan mer en fest me mat, tjöt och dans.

Och när jag förlovar mig så skall det inte vara bestämt innan och redan provat ut ringar och bestämma datum (som tydligen är vanligt i svensk kultur) utan det skall komma som en överskning när man friar.

Postat

Om jag någon gång gifter mig (vilket jag gärna gör) så skall det inte vara i någon kyrka utan borgligt. Inte då i ett stadshus utan på en fin sandstrand.

Efterfesten skall vara också utomhus och kostym skall inte vara klädkod utan mer softare och friare klädsel.

Det hela ska inte vara så himla organiserat och utdraget me massa tal o skit, utan mer en fest me mat, tjöt och dans.

Och när jag förlovar mig så skall det inte vara bestämt innan och redan provat ut ringar och bestämma datum (som tydligen är vanligt i svensk kultur) utan det skall komma som en överskning när man friar.

*antecknar*

Postat

skuggan av ett lövlöst träd

i en asfaltsspegel

likt en gigantisk skalbagge

som stirrar på mig

med spretande spröt

så föränderlig, så levande

han förstår mig

mitt i vår olikhet

vi stirrar på varandra ett slag

och lyssnar på världen

genom olika öron

han kanske är avundsjuk

på mig, mitt sinne till trots

som inte behöver ändra form

minut efter minut

men som jag önskar

och som han önskar

att vi vore någonstans, mittemellan

En gripande dikt om utsatthet, reflektion och likhet

samt ett lugn att stilla bedja om. Den fångar individens

längtan efter förståelse och samtidiga hjälplöshet.

//:recensenten

Postat

Kurt skjuter sig.

Weezer släpper sin första.

Jeff Buckley släpper "grace".

New kids on the block lägger ner verksamheten. xD

Postat

Nej, om man skulle sova eller ej.

Grannarna ovanpå spelade stereo

till klockan 4 på 10-an.

De slutade först när grannarna under

mig knackade i taket, dvs. mitt golv!

Vad sjukt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.