Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Efter att ha sett ett antal avsnitt av The Seventies på tv så har jag kommit fram till att sjuttiotalet var det sämsta musikårtiondet.

Postat (redigerat)

Japp. Har en blå som jag klippte sönder förut. Jättefult klippt men jaja 😛

Grymt. 😄 Vad skulle det vara till nu igen?

Redigerat av Memphis
Postat

Orka töntar man känner hemifrån som är typ hårdrockare och fula utan stil länkar till "hippa" band som the books på facebook.

Är The Books hippa nu! Tufft.

Postat

Grymt. 😄 Vad skulle det vara till nu igen?

toad1.jpg

Insparken (som börjar imorgon) har temat folkslag, min grupp valde det underbara folkslaget Nintendo. Kommer bli fett skoj. Var på möte idag om sittningen som är nästa fredag också och kollade så det inte var något dåligt rack jag skulle spela på sen utan det var riktiga grejer! 800-spelare och 700-mixer:

cdj800_pair_djm.jpg

Så det kommer bli askul 😄

Postat

Är The Books hippa nu! Tufft.

Du gillar dom och dom fick bra betyg av pitchfork, så jag antog att det var åt det bra hållet (och dvs ingenting som personen jag beskrev skulle lyssna på).

Postat

Ja, visste ju att det var till Toad 😄 men okej, Inspark alltså. Är det typ nollning för de nya? Eller en fest som start på terminen bara?

Postat

Du gillar dom och dom fick bra betyg av pitchfork, så jag antog att det var åt det bra hållet (och dvs ingenting som personen jag beskrev skulle lyssna på).

Hehe okej visst. Visste inte att det var nån hype hype hype!!! där, känns inte som ett sånt band som gemene Arcade Fire-fan lyssnar på.

Postat

De där prylarna såg riktigt tuffa ut.

Finns lite effekter på mixern (flanger, reverb, chorus, delay, etc) men dom lär jag inte röra eftersom jag inte kan dom. Så det blir att jag använder samma saker som på spelarna jag tränar på hemma, dvs basicsakerna.

cdj100sponerjk0.jpg

Men det är najs ändå, dom är ju sköna och reagerar fort, skönt jog wheel och säker pitch shifter som inte hoppar och såna grejer. Och det är ju bra när man är lite n00b.

Postat

Hehe okej visst. Visste inte att det var nån hype hype hype!!! där, känns inte som ett sånt band som gemene Arcade Fire-fan lyssnar på.

Nä, är väl inte nya Congratulations, MAYA eller The Suburbs men ändå.

Arcade Fire har jag aldrig orkat bry mig om riktigt. Tycker samtidigt det är lite tråkigt med dom jättestora indiebanden. Känns lite paradoxalt på något sätt. Hade säkert kunnat bli stort AF-fan (analogfreak höhö) när jag lyssnade som mest på den typen av musik men numera lyssnar jag på lite annat mest känns det som.

Postat

Ja, visste ju att det var till Toad 😄 men okej, Inspark alltså. Är det typ nollning för de nya? Eller en fest som start på terminen bara?

Jepp, nollning fast det får det väl inte heta. Så inspark från och med imorgon till och med nästa fredag.

Postat

Arcade Fire har jag aldrig orkat bry mig om riktigt. Tycker samtidigt det är lite tråkigt med dom jättestora indiebanden. Känns lite paradoxalt på något sätt. Hade säkert kunnat bli stort AF-fan (analogfreak höhö) när jag lyssnade som mest på den typen av musik men numera lyssnar jag på lite annat mest känns det som.

Ja, det känns lite fel. Fast det är väl inte deras fel liksom. Men ja.

Delay är världshistoriens roligaste effekt, den måste du lära dig använda.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.