Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ouch! Fan vad trist. Precis efter det börjat eller en bit in?

Vet inte riktigt. Upprop är den 26e (torsdag nästa vecka) och de tror att de får in dem en vecka efter det typ. Men jag vet inte exakt när själva skolan börjar efter uppropet, om det är direkt på måndagen eller om det är typ på onsdagen kanske. Lär bli ett par dar utan minst.

Postat

Seriöst, det kan vara deras jävla klanteri med glasögonen som i förlängningen leder till mitt självmord.

Jag tvingas ha på mig mina gamla fula glasögon -> jag känner mig ful -> dåligt självförtoende -> jag lyckas inte komma in i gemenskapen i början när det gäller -> jag blir ensam resten av livet -> tar livet av mig.

Postat (redigerat)

Hur exakt uttalar man Obviously? Blev osäker. Är det "abjasly" eller "avjasly"? Eller e det "abvjiasly"? 🤪

eh.. tror på det sistnämnda.. 😕

Redigerat av Memphis
Postat

Seriöst, det kan vara deras jävla klanteri med glasögonen som i förlängningen leder till mitt självmord.

Jag tvingas ha på mig mina gamla fula glasögon -> jag känner mig ful -> dåligt självförtoende -> jag lyckas inte komma in i gemenskapen i början när det gäller -> jag blir ensam resten av livet -> tar livet av mig.

Vill inte vara den som kommer och är positiv o sånt men. När du får tebax dina nya bågar kommer alla balla människor fram till

dig och säger "Åh, nya bågar, fett!". Då äru liksom mitt i gänget. 😄

Postat

Vill inte vara den som kommer och är positiv o sånt men. När du får tebax dina nya bågar kommer alla balla människor fram till

dig och säger "Åh, nya bågar, fett!". Då äru liksom mitt i gänget. 😄

Nej, och oavsett fett ovärt. Jag vill vara med från början. Jag ska ringa dem och se vad de kan göra.

Postat

Nej, och oavsett fett ovärt. Jag vill vara med från början. Jag ska ringa dem och se vad de kan göra.

Gör det och redogör din teori vad som kan hända annars, då lär de rappa på. 😄

Postat

Gör det och redogör din teori vad som kan hända annars, då lär de rappa på. 😄

Hahaha, det var nog det konstigaste telefonsamtalet jag nånsin har gjort 😛 Jag nämnde aldrig självmordet, men de ska kontakta stället de har skickat dem till och se vad de kan göra.

Nu har jag iaf gjort allt jag kan.

Postat

Hahaha, det var nog det konstigaste telefonsamtalet jag nånsin har gjort 😛 Jag nämnde aldrig självmordet, men de ska kontakta stället de har skickat dem till och se vad de kan göra.

Nu har jag iaf gjort allt jag kan.

Haha, värt. xD 😛

Postat (redigerat)

Saddam har inte varit här på sista tiden?

Grahn har inte dykt upp idag? 😳 Han kanske hittade dörren ut ur rummet och fann den yttre världen! 😮😆

Redigerat av Memphis
Postat

Det beror på vilken dialekt. Med O blir det mer brittisk bonde...

A-ljudet ska vara så kort att man inte tänker på om det är ett a ens, i så fall.

Inte som i svenskans "aapa".

Postat

[ˈɑbvjəsli] på amerikanska, [ˈɒbvjəslɪ] på brittiska. Första amerikanska vokalen är ungefär som a i AK47, och första brittiska ungefär som när Glenn Strömberg säger "bra".

Postat (redigerat)

Bokstäver har inga ljud.

De tonlösa svenska fonemen är /p t k f s ɕ x h/.

Jag utgår här från korta impulser, dvs. att alla uttalas mycket snabbt,

man säger t.ex. inte "kåååå" utan bara "k" i det sammanhang jag vill belysa.

Fonem.

Jag tycker inte k platsar.

p, t, s, h och f säger man mest med läpparna, andningen och tungan.

Vid inga av dessa ljud vibrerar stämbanden tydligen.

Men vid "k", vad händer då egentligen??

(v, z, j är tonande ljud)

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.