Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

om man med liberal menar i den bemärkelsen som folkpartiet använder det är det inte så fint som det låter. i annat fall tycker jag det verkar bra.

Nä, tror ledet (från mest liberal till minst liberal) går liberala studenter –> LUF –> folkpartiet. Björklunds förslag på förbud är ju inte särskilt liberalt, mer pinsamt.

Postat

Nä, tror ledet (från mest liberal till minst liberal) går liberala studenter –> LUF –> folkpartiet. Björklunds förslag på förbud är ju inte särskilt liberalt, mer pinsamt.

"om man ska förbjuda allt som kan missbrukas måste man först och främst förbjuda förbud"

Postat

Sen kan jag väl knappast påstå att jag är tokliberal (om du ursäktar ordvalet) som du är. Men inte riktigt betongliberal som folkpartiet.

så hur liberal är du och varför är du inte fullt liberal?

Postat

Idag kommer andra delen av Kommissarie Gently.

Fast jag trodde att första delen som jag såg var ett avslutande avsnitt.

Nu blev jag förvirrad.

Postat

så hur liberal är du och varför är du inte fullt liberal?

På fråga 1 svarar jag vet inte och på fråga 2 svarar jag vet inte. Har ju relativt nyligen kommit på att jag ju faktiskt är liberal överhuvudtaget.

Postat

På fråga 1 svarar jag vet inte och på fråga 2 svarar jag vet inte. Har ju relativt nyligen kommit på att jag ju faktiskt är liberal överhuvudtaget.

Kommit ut ur garderoben så att säga.

Postat

okejsan. tycker det är kul att du hamnat på den sidan spektrumet.

gör den här och posta resultat. om du har några frågor angående frågorna så fråga.

http://www.theadvocates.org/quiz

Postat

Jag fick:

liberal.png

Left (Liberal)

Liberals usually embrace freedom of choice in personal matters, but tend to support significant government control of the economy. They generally support a government-funded "safety net" to help the disadvantaged, and advocate strict regulation of business. Liberals tend to favor environmental regulations, defend civil liberties and free expression, support government action to promote equality, and tolerate diverse lifestyles.

Postat

Fast det där quizzet är ju helt USA-orienterat. Socialdemokrat finns liksom inte på kartan. Vart hamnar man om man är anarkist?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.