Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Själv tycker jag djupare känslor är meningslöst och rätt ointressant, så länge inte sex är inblandat.

Det jobbiga med alkispensionärer är att de går upp typ 05:00. Öppnade balkongdörren för en halvtimma sedan, och då hade de redan hunnit bli sluddriga som fan.

Ja, annars vore det ju bara att satsa.

Annons
Postat

Jag funderar på att typ sluta med alkohol, eller möjligen ha ett frikort per månad så jag kan hänga med ut och ha kul nån gång då och då.

Inte det att jag dricker speciellt ofta eller mycket, men varje gång så trillar jag av tränings-vagnen.

Postat

Och så fick jag plötsligt i huvudet Learning to live och metropolis från dream theaters Imagers and words! Så då tänkte jag bara på att låtarna var bra å kunde inte somna 😛

😮

🥰

Postat

Vaken Paz? 😕

Har vart å kollat på Martin Stenmark i guds rövhål Boden. Bättre än jag trodde och brudarna stod som spön i backen. Tillfälligt hångel men fick inte hem nån. 🙁 Släcker med en prirre blårre 5 komma ett!!! 😄

The ProLadyMan Slejj! 😄

Postat (redigerat)

Jag som funderade på att rösta på Moderaterna men läste nu att de vill sänka skatterna för 20 miljarder och det gillar jag inte.

Svenskarna gnäller om att de vill ha sänkta skatter men bättre sjukvård etc, vilket inte är rimligt eftersom sjukvården finansieras av skatterna.

Skatter e något bra tycker jag, ett system för ett stabilt och fungerande samhälle där man får tillbaka mycket i slutändan. Så nu vet jag inte vad jag ska rösta på. 😑 Killis, hjälp?

Redigerat av Memphis
Postat

Jag som funderade på att rösta på Moderaterna men läste nu att de vill sänka skatterna för 20 miljarder och det gillar jag inte.

Svenskarna gnäller om att de vill ha sänkta skatter men bättre sjukvård etc, vilket inte är rimligt eftersom sjukvården finansieras av skatterna.

Skatter e något bra tycker jag, ett system för ett stabilt och fungerande samhälle där man får tillbaka mycket i slutändan. Så nu vet jag inte vad jag ska rösta på. 😑 Killis, hjälp?

Samtidigt så innebär skattelättnader mer pengar = mer konsumtion = mer jobb = mer skatteintäkter. Främst kommer väl dom här pengarna också från sänkta bidrag och såna saker snarare än sämre sjukvård. Dessutom innebär mer pengar (via skattelättnader) att fler har råd med privata alternativ, vilket gör att den offentliga sjukvården får färre patienter. Förmodligen är det ganska få som gör så, men det blir vanligare och vanligare att man får tillgång till privat sjukvård genom sitt jobb.

Postat

Samtidigt så innebär skattelättnader mer pengar = mer konsumtion = mer jobb = mer skatteintäkter. Främst kommer väl dom här pengarna också från sänkta bidrag och såna saker snarare än sämre sjukvård. Dessutom innebär mer pengar (via skattelättnader) att fler har råd med privata alternativ, vilket gör att den offentliga sjukvården får färre patienter. Förmodligen är det ganska få som gör så, men det blir vanligare och vanligare att man får tillgång till privat sjukvård genom sitt jobb.

ja för konsumtion är ju lösningen på all världens problem.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.