Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sebbe, wikipedia pekar på att folk kallar det för grönsaker, den säger inte att det ÄR grönsaker. Läs första meningen i artikeln och begrunda.

Tomaten är en grönsak.

Annons
Postat

Sebbe, wikipedia pekar på att folk kallar det för grönsaker, den säger inte att det ÄR grönsaker. Läs första meningen i artikeln och begrunda.

Ja, men det blir ju det som folk kallar det. Om alla skulle kalla grönt för gnäft skulle det ju bli så.

Postat

Ordet grönsak är ju förresten inte taget ur luften för den delen. Alla grönsaker som jag kan komma på är gröna.

Exempelvis morot...

Finland+08+236.jpg

... eller tomat:

dsc00875tomatplanta75dpi.jpg

Postat (redigerat)

Många ställen där man köper en "sallad" med diverse grejor brukar ju innehålla Champinjoner. Och svamp ligger bland grönsakerna i affärer så blir ju lätt att folk kallar det grönsaker, liksom man kallar banan för frukt. Men svamp är en egen kategori, liksom grönsaker, rofrukter är etc, så är det. Men vi gillar ju Killis ändå. 🥰

😄

Redigerat av Memphis
Postat

Såhär sprang jag igår. 15 km 😛

Mäh, här kommer man och försökte vara duktig med att springa en halvmil och så kommer Mr Fidden och äger sönder mig.

Orka! xD

Postat

Många ställen där man köper en "sallad" med diverse grejor brukar ju innehålla Champinjoner. Och svamp ligger bland grönsakerna i affärer så blir ju lätt att folk kallar det grönsaker. Men svamp är en egen kategori, liksom grönsaker, rofrukter är etc, så är det. Men vi gillar ju Killis ändå. 🥰

😄

Jag förnekar ju inte champinjoner är svampar, men jag tycker vissa saker, som egentligen hör hemma någon annanstans (champinjoner och lök t.ex) ändå är grönsaker på grund av deras användningsområden.

Postat

Det är ju jättegrymt! Kanye har samplat Bon Ivers låt Woods och så spelade dom in massa tillsammans på Hawaii. Så nån låt har refräng med kanye, john legend och justin. 😮

Länka då ffs!

Postat

Jag förnekar ju inte champinjoner är svampar, men jag tycker vissa saker, som egentligen hör hemma någon annanstans (champinjoner och lök t.ex) ändå är grönsaker på grund av deras användningsområden.

Japp, håller faktiskt med. ☺️

Postat

Mäh, här kommer man och försökte vara duktig med att springa en halvmil och så kommer Mr Fidden och äger sönder mig.

Orka! xD

Om det är till nån tröst, så är jag död idag xD

Postat

...men Oboy däremot är en grönsak 😕

Både sockerbetor och kakaobönor är mycket mer grönsaker än svamp, så jag håller med 😆

Postat

Finns inte ute än! Bara artikel om det.

Ålrajt, hojta när det e ute då. Ifall du kommer ihåg. Vilket du antagligen inte kommer göra.

Men ändå liksom.

🤪

Postat

MEN ÅÅÅH! ENYA ÄR INTE TECHNO!

Det är REJV!

Nja, jag skulle snarare säga techdubrave med tydliga vocal house och funky trance-influenser med en touch av madonna.

Postat

Ok, det kan ha varit så att det inte var jag som köpte... Men vi kan skylle på honom ändå.

Man ska alltid skylla på andra!

😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.