Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag känner inte Victoria och Daniel personligen. Alltså kan jag inte uttala mig om dem överhuvudtaget!

Nej Fidden, det var jag.

Jag ska ominstallera det imon kanske.

Köpte även RetroPak-et och om jag minns XLN Audio rätt så behöver jag inte installera Add drums version 1.0 om jag installerar RetroPaket, eftersom RetroPaket innehåller en version av Add drums (som heter version 1.1, tror jag).

Men sedan ska jag installera version 1.5 Adrenaline gratis från webbsidan också.

Funderar på att köpa till expansionen jazz kit brushes också.

Sedan finns ju jazz kit sticks och funk med...

Postat

Nu ska jag installera mitt Nano keyboards egna drivrutiner om jag vågar och sedan Kontrol-editorn. Slutligen hämta hem M1 le.

Postat

Måste gå ur Internet när jag ska koppla in min externa hdd.

Hubb here I come??

usb 1 - m-audio ljudkort

usb 2 - nano keyboard

usb 3 - cubase ess

usb 4/sata - ext usb/sata hdd

hade jag haft med mig min andra externa hdd (usb/fw), hade jag kunnat köra den hdd-n via fw och haft i INTERNETmodemet i usb 4/sata...

Postat

... fast jag kan ju inte koppla in min externa hdd nu kom jag på... man måste ju registrera allt via Nätet (nano keyboardet och M1 le-varan)...

Postat

Ok.

usb1 - m-audio ljudkort

usb2 - nano keyboard

usb3 - cubase ess

usb4/sata - internetmodem

Registrera varorna. Gå ur Internet. Ersätt internetmodemet med extern hdd innan omstarten av datorn.

Postat

OM

jag önskar spela in lite i cubase för att testa nanokeyboardet.

OM

jag skiter i det, utan bara nöjer mig med att registrera varorna kan jag lika gärna vara kvar på Nätet.

Postat

Man kanske använda den inbyggda hdd-n för inspelning, särskilt om man bara ska testa lite.

Fast den snurrar bara i 5600 rpm, tror jag.

Postat (redigerat)
Så, debatt. Vad tycker du om addictive drums? Strular det, eller varför installerar du om?

Får ta och svara min gode vän maratonlöparen Fidden först, särskilt när han såg så hiskeligt äckligt sliten ut efter målgången.

Jag måste hämta mitt Addictive drums imon hemma och ta hit till brorsan... för egentligen tänkte jag ha kört med det och komponerat under

den helg jag nu tog mig ledigt för detta för. Men så fick jag ju ryggskott efter att ha burit hit utrustningen. Jaja, det får bli nu i veckan då.

Njaa... Addictive drums installerar jag enbart om eftersom jag ominstallerade Win XP och när jag ominstallerade mitt OS så försvann ju alla

program. Dock trodde jag när jag kom hit till brorsan att jag även hade installerat Add drums. Blev rätt paff när jag märkte att så icke var

fallet. Hade tydligen "bara" installerat om 10 andra drivrutiner och 25 program.

Jag vet bara att ljudkvaliteten är mycket god och ibland svår att skilja från riktiga trummor. Det beror förvisso vilken musik man spelar.

Inga moduler, mjukvaror kan ersätta riktigt trumset.

Tillägg:

Med Add drums 1.5 Adrenaline får man stöd för digitala trumset o general midi.

Redigerat av debatt
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.