Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det sägs att det är Way Out West här utanför, men det vete fan.

Ont i halsen, skaver och har tappat rösten helt. Fy fan.

Idag är det Fredagen den Trettonde. Jag ska se filmen med samma namn därför.

Bara för att djävlas.

Postat

Nu spelar grannarna musik på hög volym igen.

Jag känner igen låten, men kommer inte på vilken.

Man hör basgången mest av alla instrumenten.

Jag ska se Fredagen den Trettonde på Kanal 5 23.45.

Imorgon ska jag installera Tretton grejer på min dator.

Och ta det lugnt.

Följa Premier League-premiären.

De visar ett par matcher på TV6.

Och nån kanske jag kan se på atdhe.net.

Hoppas slippa halsproblem framöver.

Rätt smart att skriva ut mail förresten.

Ska investera i en ny expressionspedal senare.

Postat

Men såhär t.ex! Jag frågar pazo "vad ska vi ha för grönsaker?" så säger han "sallad, gurka, champinjoner". Orka fråga "vad ska vi ha för grönsaker och eventuella svampsorter?". 😄

Det absolut bästa med detta är att jag precis skrev till killis "champinjoner är fan inte grönsaker" 😄

Postat

Det absolut bästa med detta är att jag precis skrev till killis "champinjoner är fan inte grönsaker" 😄

Men pico dödade ju diskussionen med sitt klockrena citat så ge upp nu! 😠

Postat

Det är ju jättegrymt! Kanye har samplat Bon Ivers låt Woods och så spelade dom in massa tillsammans på Hawaii. Så nån låt har refräng med kanye, john legend och justin. 😮

Postat

jag var för övrigt helt säker på att pazo skulle veta hur det hela ligger till 😄

Ja men du håller ju på med nån mer vetenskaplig förklaring av ett ord som inte har nån vetenskapligt klart definierad betydelse, medan jag använder begreppet på ett mer vardagligt vis.

Postat

Ja men du håller ju på med nån mer vetenskaplig förklaring av ett ord som inte har nån vetenskapligt klart definierad betydelse, medan jag använder begreppet på ett mer vardagligt vis.

Du menar att det är typ dialektalt? att det är en grönsak i vänersborg?

Postat

Du menar att det är typ dialektalt? att det är en grönsak i vänersborg?

Låt mig hänvisa till picos wikipediacitat igen:

Svamp räknas ibland som en grönsak, men inte spannmål. Klassificeringen av grönsaker och frukter beror på hur man förtär livsmedlet.

Champinjonen förtärs och behandlas ofta som andra grönsaker (man köper dom tillsammans, har dom i sallad tillsammans, etc) och hamnar då lätt i grönsaksfacket istället för att ses (enbart) som en svamp. Den är ju inte som en kantarell utan den är mer flexibel. Tomaten är ju en frukt, men i talspråk snarare än en strikt vetenskaplig definition är den en grönsak. Samma sak med champinjonen.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.